عضو کمیسیون آموزش: نیروهای پیش‌دبستانی و نهضتی تعیین تکلیف شوند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر خواستار تعیین تکلیف نیروهای پیش‌دبستانی و نهضتی شد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون آموزش: نیروهای پیش‌دبستانی و نهضتی تعیین تکلیف شوند

محمد بیرانوند، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش، در ابتدا خواستار تعیین تکلیف نیروهای پیش‌دبستانی و نهضتی شد و درباره وضعیت فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «لازم است به این سوال‌ها پاسخ داده شود که ابزار اندازه‌گیری ما برای میزان رشد حوزه پرورشی چیست و چه تعداد نیرو برای آن نیاز داریم؟ آیا پرورشی از آموزش جداست؟ و ارگان‌های دیگر تا چه اندازه در حوزه فرهنگی نقش دارند؟»

او افزود: «10 درصد کل بودجه کشور به آموزش و پرورش تعلق دارد در حالی که این رقم در کشورهای پیشروی دنیا حدود 20 درصد است.»

بیرانوند گفت: «اظهارات آقای صباغیان، نماینده مجلس شورای اسلامی را درباره ضعف و کم‌کاری مجلس را قبول ندارم و معمولا در کمیسیون تلفیق مصوبات خوبی گرفته‌ایم. ما نهایتا بودجه‌ای که در قالب لایحه از دولت می‌آید را تا حدود دو درصد می‌توانیم تغییر دهیم. باید دید آموزش و پرورش در تقسیم‌بندی بودجه رتبه چندم را دارد؟»

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: «قبول داریم که حقوق و درآمد همکاران فرهنگی کفاف زندگی را نمی‌دهد و معلمی که دغدغه داشته باشد نمی‌تواند دانش‌آموز خوبی تراز انقلاب و جامعه تحویل دهد.»

او افزود: «ما همراهی و هم‌سویی نمایندگان مجلس را با وزارت آموزش و پرورش به کرات دیده‌ایم. به عنوان مثال در تصویب بودجه رتبه‌بندی معلمان تلاش شد اما هنوز ابزار اجرای کار فراهم نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار