برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قطب 5 کشوری در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) -نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قطب 5 کشوری در خراسان شمالی برگزار شد

کد مطلب: ۹۶۳۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جلسه هم اندیشی رؤسای اداره مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی قطب 5 کشوری در خراسان شمالی

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طرح نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان از پارسال آغاز شد و در آن، دانش آموزان در مدارس روستایی و شهری شهرستان اسفراین و نیز دانش آموزان در ۶ مدرسه شهرستان بجنورد، زیر پوشش قرار گرفت.

عباس سرایدار اظهار داشت: در مرحله نخست این طرح، برنامه ها برای آشنایی و آگاهی رسانی در زمینه آسیب های اجتماعی برای دانش آموزان، خانواده ها و مربیان مدارس اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم، شامل غربالگری است که از امروز آغاز شده است و در آن، مشکلات دانش آموزان بر اساس یافته ها از خوداظهاری فرد و یا اعلام خانواده ها و مربیان و معلمان شناسایی می شود و در مواردی که نیاز به بررسی بیشتر باشد، مشاوران زبده، نسبت به انجام تست ها، اقدام می کنند.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در مرحله سوم، برای درمان مشکلات دانش آموزان برنامه ریزی و اقدام می‌شود.

وی گفت: با اجرای مرحله نخست طرح نماد در اسفراین، اقبال خانواده‌ها به حل مشکلات بیشتر شده و مراجعه به مراکز مشاوره، افزایش یافته است.

سرایدار اظهار داشت: سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال برای طرح نماد اعتبار اختصاص یافت اما تنها پنج میلیارد ریال از این رقم به دست رسید.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون ۱۴ هزار و ۷۳۸ دانش آموز در اسفراین و هزار و ۵۰۴ نفر در بجنورد زیر پوشش طرح نماد هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار