مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش خبر داد

وزیر آموزش‌و‌پرورش 142 سالن ورزشی بزرگ و 16 استخر را افتتاح می‌کند

تهران (پانا)‌ - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از وجود 3300 فضای ورزشی در سراسر کشور مخصوص دانش‌آموزان خبر داد که از این تعداد هزار فضای ورزشی داخل مدارس قرار دارد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌و‌پرورش 142 سالن ورزشی بزرگ و 16 استخر را افتتاح می‌کند

محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا درباره فضاهای ورزشی دانش‌آموزان در مدارس گفت: «ما سعی می‌کنیم از تمام موقعیت‌ها و امکانات برای توسعه فضاهای ورزشی و تحرک بیشتر دانش‌آموزان استفاده کنیم. طبق توافق‌نامه‌ای که با استان‌ها داریم، تعداد 380 فضا شامل انبار، زیرزمین و ... که بلااستفاده بود، به ما معرفی شد، ابلاغ اعتبار انجام شد و از ابتدای سال تحصیلی جدید شروع به افتتاح این فضاها کرده‌ایم و تا پایان سال تحصیلی همه 380 فضا افتتاح خواهد شد.»

او ادامه داد: «در حال حاضر 3300 فضای ورزشی در سراسر کشور داریم که هزار فضا در داخل مدرسه و بقیه خارج از مدرسه هستند. با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور 142 سالن ورزشی بزرگ و 16 استخر در هفته‌های آتی از سوی وزیر آموزش و پرورش افتتاح خواهد شد.»

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: «800 فضای نیمه‌تمام در سراسر کشور داشتیم که سازمان نوسازی فضاهایی را که درصد بالایی از ساخت آن‌ها انجام شده بود، در اولویت قرار دادیم و امیدواریم با تحویل آن‌ها، کمکی به افزایش سرانه فضای ورزشی کرده باشیم.»

جعفری گفت: «ما به دنبال ساخت فضاهای بزرگ نیستیم بلکه به دنبال فضاهایی هستیم که در درون مدرسه باشد و دانش‌آموزان بتوانند به راحتی از آن فضاها استفاده کنند. همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان نوسازی مدارس و سازمان برنامه و بودجه امضا شده است، 500 زمین چمن مصنوعی امسال و 500 زمین هم سال آینده در مدارسی که قرار است افتتاح شود، به بهره‌برداری خواهد رسید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار