لاوروف: ایجاد محدوده امنیتی تحت نظارت ناتو در شمال سوریه بی‌نتیجه است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایجاد محدوده امنیتی در شمال سوریه تحت نظارت ناتو هیچ نتیجه‌ای نخواهد داد.

کد مطلب: ۹۶۳۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
لاوروف: ایجاد محدوده امنیتی تحت نظارت ناتو در شمال سوریه بی‌نتیجه است

به گزارش ایرنا، «سرگئی لاوروف» روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اینه «اریکسون سوریده» وزیر خارجه نروژ گفت: ایده کنترل بین‌المللی در مناطق شمال شرق سوریه اگر موضوع شرکت پیمان ناتو در آن مطرح باشد هیچ نتیجه خوبی نخواهد داد.
وی ادامه داد: آنچه که مربوط به ابتکار ایجاد محدوده امنیتی در شمال شرق سوریه با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل می‌شود ما حتی به صورت مشخص نمیدانیم چه موضوعی مطرح است.
لاوروف افزود: زیرا زمانی که وزیر دفاع آلمان نخست این پیشنهاد را مطرح کرد با انتقاد اعضای دیگر کابینه مواجه شد.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: سپس ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو به حمایت برخی از اعضای این پیمان از ایده کنترل بین‌المللی در مناطق شمال سوریه اشاره کرد.
لاوروف با بیان اینکه این ایده هیچ نتیجه‌ای نخواهد داد، اظهار کرد: روسیه و ترکیه درباره شمال سوریه توافق کرده‌اند و این تفاهم‌نامه از سوی دمشق و کردها حمایت می‌شود و باید مفاد آن را اجرا کرد.
روسیه و ترکیه درجریان مذاکرات ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.
وزارت دفاع روسیه پیشتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: با آغاز عملیات اجرای توافق روسیه و ترکیه، پلیس نظامی این کشور از رود فرات عبور کرده و همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار