امام جمعه یزد: ترکیه در حمله به سوریه فریب آمریکا را خورده است

یزد(پانا) - امام جمعه یزد گفت:در حمله ترکیه به سوریه، ترکیه فریب آمریکا را خورده و خود را وارد یک بازی خطرناک و نادرست کرده است.

کد مطلب: ۹۶۳۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه یزد: ترکیه در حمله به سوریه فریب آمریکا را خورده است

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به حضور بسیار باشکوه مردم در اربعین حسینی اظهار داشت: این حرکت اقدامی خدایی، خودجوش و مردمی است و از امتیازات این حرکت، خصلت‌های بسیار خوبی است که باید حتما حفظ شود.

وی تصریح کرد: یکی از این خصلت‌ها جنبه مردمی حرکت اربعین است که حتما باید حفظ شود و دولت‌ها نباید سعی کنند که این حرکت را به صورت دولتی برگزار نمایند.

امام جمعه یزد افزود: البته دولت‌ها چه ایران و چه عراق باید و دیگر دولت‌های اسلامی باید تمام تلاش خود را به کار گیرند که زیرساخت‌ها را بهتر و بیشتر کرده و بستر را برای افزایش حرکت مردمی آماده کنند.

ناصری یزدی تصریح کرد: با این وجود این حرکت مربوط به مردم است و همه مردم با جان و دل حرکت و کار می‌کنند هر کسی با تمام توان و ذوق و سلیقه خود در این مسیر قدم بر می‌دارند و حتی از مردم التماس می‌کنند که هدیه آنها را مصرف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این حرکت در واقع حرکت جهانی به سوی آرمان‌های خدایی و آرمان‌های امام حسین(ع) است و به همین دلیل ما باید سعی کنیم در این حرکت، بصیرت مردم را هم بالا ببریم.

وی نکته دیگر موجود در خصلت‌های اربعین حسینی را اخلاص دانست و افزود: باید تلاش شود که این اخلاص در این حرکت و در تمام فعالیت‌هایی که مرتبط با آن است حفظ شود، ویژگی که واقعا در بین تمام افرادی که در اربعین تلاش می کنند وجود دارد.

امام جمعه یزد از مردم و حکومت عراق و ایران تقدیر و تشکر کرد و افزود: امسال بیان شد که جمعیت چند برابر سال‌های گذشته بود اما پذیرایی هم چند برابر سال‌های قبل انجام شد و به حمدالله همه مردم تمام دارایی خود را برای پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آوردند.

ناصری یزدی منشا این حرکت را انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: امام خمینی(ره) در خیلی از سخنان خود فرمودند که ما مسیرمان را در مسیر امام حسین(ع) قرار می‌دهیم و در این حرکت می‌دانیم پیروز هستیم ولی اگر کشته شویم هم در راه آن حضرت شهید شده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: به همین دلیل باید حقیقت انقلاب و جهاد اسلامی را حفظ کنیم و وظیفه همه ماست که در راستای حفظ این ارزش‌ها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران اسلام را احیا کرد ادامه داد: تمام دنیا امروز انقلاب را می‌شناسد و در مقابل تلاش دشمنان برای نابودی و انحراف اسلام، با جدیت ایستادگی کرده است.

امام جمعه یزد افزود: این مسیر، راه عزت، پیشرفت، استقلال، حرکت به سوی خدا و عظمت است و همه ما باید در این راه قرار گیریم تا بتوانیم به آنچه که باید برای پیشرفت همه جانبه انقلاب به وجود آید دست یابیم.

ناصری یزدی عنوان کرد: دیانت، تفکر و تعقل باید به آموزش در ایران وارد شود چرا که اگر هر کسی دیانت داشته باشد و در کارهای خود تفکر و تعقل داشته باشد، هم تعهد دارد و هم برای نوآوری خود تلاش می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به دستگیری روح الله زم اشاره کرد و ادامه داد: از این حرکت ارزشمند اطلاعات سپاه تشکر می‌کنیم؛ این اقدام تمام کارهای اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر مستکبران جهان را خنثی و بی تاثیر کرد و الان همه آنها در یک سردرگمی بزرگ قرار گرفته‌اند.

وی به ساخت هواپیمای جت جنگی آموزشی در کشور اشاره کرد و افزود: این اقدام بسیار ارزشمند است که در تحریم چنین هواپیمای جت جنگی ساخته شده و باید از افرادی که این کار بزرگ را کرده‌اند تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع حمله ترکیه به سوریه هم بحث دیگری است که الان در منطقه وجود دارد؛ در این اقدام ترکیه فریب آمریکا را خورده و خود را وارد یک بازی خطرناک و نادرست کرده است.

امام جمعه یزد افزود: این که ترکیه به بهانه کردها وارد سوریه شده نه برای مردم مسلمان سوریه و نه برای ترک‌ها و کردها خوب است، این حرکت تنها منافع آمریکا در منطقه را تامین می‌کند و خسارت‌های زیادی برای ترکیه و سوریه و منطقه به دنبال دارد.

ناصری یزدی گفت: لازم است که مسئولان ترکیه به عقل بیایند و بگذارند که سوریه استقلال کامل خود را داشته باشد و بتواند با مجموعه تروریست‌هایی که در این کشور باقی مانده‌اند مبارزه و آنها را نابود کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار