آیین نمادین بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

دشتستان،بوشهر(پانا)_مدیر آموزش و پرورش دشتستان گفت: انتخابات دانش آموزی تمرین دموکراسی برای بچه هاست و هدفمان از برگزاری آن یاد دهی انتخاب کردن به آنان است.

کد مطلب: ۹۶۳۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین نمادین بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی مدارس شهرستان دشتستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، سیدحسن لواسانی فرد در آیین نمادین بیست و دومین انتخابات شورای دانش آموزی به میزبانی مدرسه زنده یاد کردی برازجان اظهار داشت: انتخابات دانش آموزی تمرین دموکراسی برای بچه هاست و هدف این است که به دانش آموزان یاد دهیم که از واژه انتخاب یک مسیر صحیح حرکتی برای خود آماده کنند.

وی با بیان اینکه انسان ها همیشه در حال انتخاب هستند گفت: انتخاب فقط در مسائل سیاسی نیست انسان ها همیشه برای داشتن یک زندگی هدفمند در حال انتخاب یک مسیر از میان مسیرهای مختلف هستند.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان خطاب به دانش آموزان افزود: شما جوانان و نوجوانان اوایل زندگی خود هستید و فرصت دارید مسیر صحیح زندگی خود را با کسب آموزش های لازم انتخاب کنید.

لواسانی فرد بیان داشت: بیست و دومین انتخابات شوراهای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در 250 مدرسه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم شهرستان دشتستان امروز در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه شورای دانش آموزی در سند تحول بنیادین مورد تاکید قرار گرفته است تصریح کرد: با توجه به سند تحول بنیادین در نقش پذیری دانش آموزان و ایجاد فرصت های تربیتی، شورای دانش آموزی یکی از بهترین فرصت ها برای مشارکت پذیری و احترام به آرا و افکار و نظرات دیگران است.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان دشتستان نیز در این آیین نمادین گفت: یکی از اهداف آموزش و پرورش اجتماعی نمودن دانش آموزان است.

عبدالحمید کریم آزاد ادامه داد: شورای دانش آموزی تمرین بروکراسی برای یادگیری انتخاب های صحیح در جامعه است. دانش آموزان باید از دوران مدرسه تمرین مشارکت در سرنوشت خود را یاد گیرند.

مهندس کریم آزاد بیان داشت: شوراهای دانش آموزی رابط بین مدرسه، اولیا و دانش آموزان برای پیگیری و تحقق کیفیت بخشی به سطح آموزشی و پرورشی مدارس هستند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز به عنوان نماینده مدیر کل در این مراسم اظهار داشت: شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی با عنوان شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب تعیین شده است.

نعمت اله جوهری فرد گفت: حضور در انتخابات دانش آموزی یک نوع تمرین دموکراسی است که در کنار آن باید مطالبه گری حقوق خود را نیز یاد بگیریم.

وی شرکت در انتخابات و کاندید شدن برای انتخابات را حق همه دانش آموزان خواند وافزود: اگر دانش آموزی از این حق خود در مدرسه منع شد باید با مطالبه گری در پی چرایی علت آن باشد.

گفتنی است در این آیین سیدحسن لواسانی فرد مدیر آموزش و پرورش دشتستان به صورت زنده با برنامه رادیویی سلام صبح بخیر بوشهر در خصوص اهمیت انتخابات دانش آموزی مصاحبه ای انجام دادند.

شایان ذکر است زنگ آغاز انتخابات با حضور مسئولان نواخته شد و پیام وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص انتخابات شورای دانش آموزی توسط یکی از دانش آموزان قرائت گردید.

همچنین حضور دانش آموزان در پای صندوق رای برای برگزاری انتخابات و امضای لوح نمادین بیست و دومین دوره انتخابات دانش آموزی توسط مسئولان از دیگر برنامه های این آیین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار