مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

انتخابات شوراهای دانش آموزی، تمرین مردم سالاری دینی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه دانش آموزان باید به ایفای نقش کارآمد خود در جامعه اهتمام داشته باشند؛ گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی، تمرین مردم سالاری دینی است.

کد مطلب: ۹۶۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی، تمرین مردم سالاری دینی است

آیین استانی بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در محل دبیرستان دانشوران ناحیه دو ارومیه برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه شهدا مربیان آحاد ملت هستند؛ اظهار داشت: آرامش امروز مهین اسلامی خود را مدیون شهدا هستیم و آموزش و پرورش ۳۶هزار شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در آینده، هدایت جامعه بر عهده دانش آموزان امروز خواهد بود و دانش آموزان باید به ایفا نقش کارآمد خود در جامعه اهتمام داشته باشند.

محمدی ادامه داد: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که به فرموده امام راحل، مجلس عصار فضائل ملت است.

وی با اذعان به اینکه مقام معظم رهبری تاکید دارند که سیاسی کار در آموزش و پرورش سم است؛ گفت: آموزشهای سیاسی و اجتماعی برای دانش آموزان همواره پسندیده بوده اما نباید از جامعه فرهنگیان و دانش آموزان بهره برداری سیاسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: باید ساحت عبادی، اخلاقی و اجتماعی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف زیر نظام برنامه درسی ملی راهبری پنج عصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق می باشد.

محمدی خاطر نشان کرد: تقید به فضائل اخلاقی، پاسخگویی و خردورزی باید ویژگی بارز منتخب مردم باشد.

وی افزود: سند تحول بنیادین ده چرخش تحول آفرین دارد که چرخش نخست آن چرخش از یک نهاد آموزشی صرف به نهادی فرهنگی و اجتماعی با رویکرد مولد سرمایه انسانی است.

این مقام مسئول گفت: پانصدهزار برگ رای انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان توزیع شده است که بالغ بر ۲۵هزار شورای دانش آموزی انتخاب خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار