افزایش ۱۵۳ درصدی میزان صادرات در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل از افزایش ۱۵۳ درصدی میزان صادرات ثبت شده در استان اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۵۳ درصدی میزان صادرات در استان اردبیل

رامین صادقی در جمع خبرنگاران از رشد ۱۵۳ درصدی میزان صادرات ثبت شده در استان اردبیل در یک سال گذشته خبر داد.

او اظهار کرد: از لحاظ درآمد‌های صادراتی ما بیش از ۱۱۲ میلیارد دلار صادرات محصولات متنوع را به کشور‌های مختلف به ویژه عراق، آذربایجان و ... انجام دادیم که از لحاظ ارزش صادراتی جهش خوبی را تا ۱۵۳ درصد شاهد هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان علت پائین بودن وزن محصولات صادراتی را تلاش صادرکنندگان برای صادرات محصولات صنعتی با ارزش افزوده بیشتر و جلوگیری از صادرات متفرقه اعلام کرد و گفت: هر چقدر ارزش صادرات بالا باشد به همان نسبت وزن صادرات نیز کاهش می‌یابد که این نقطه مثبت در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های استان اردبیل است.

صادقی عمده کالا‌های صادراتی این استان را شیشه، آئینه، مصنوعات پلاستیکی، آهن، فولاد و سیب زمینی دانست و افزود: در نقطه مقابل واردات استان اردبیل بیشتر مواد اولیه و ماشین‌آلات بوده است.

او افزود: این شرایط حکایت از آن دارد که استان اردبیل در ردیف استان‌های صنعتی قرار دارد و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم صادرات محصولات صنعتی بیش از گذشته افزایش یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و به دنبال تاکیدات استاندار اردبیل قرار است ۱۰۰ واحد تولیدی که نیمی از محصولات تولید شده آن‌ها صادرات محور است در این استان راه‌اندازی شده و امکان بهره‌برداری از آن‌ها در ماه‌های آینده فراهم آید.

صادقی بیان کرد: سازمان صمت استان اردبیل با پرداخت تسهیلات کم بهره در خدمت تولیدکنندگان و صنعتگران با محوریت تولید صادرات محور است که بیشترین سودمندی این حرکت در تقویت اقتصاد استان نمود پیدا خواهد کرد.

او از آمادگی استان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم با هدف راه‌اندازی شهرک مشترک صنعتی مرزی با جمهوری آذربایجان خبر داد و اظهار کرد: اخیرا هیئتی از جمهوری آذربایجان با سفر به استان اردبیل زمینه‌های راه‌اندازی این شهرک را مورد بررسی قرار داده تا به سرعت شاهد استقرار واحد صنعتی با رویکرد صادرات محور باشیم تا محصولات تولید شده در این شهرک بین تجار دو کشور رد و بدل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار