مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران: کمبودی از لحاظ تجهیزات تصویربرداری در کشور وجود ندارد

تهران (پانا) - مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به پیشرفت‌های کشور در تصویربرداری پزشکی، گفت از لحاظ تجهیزات تصویربرداری کمبودی وجود ندارد و ایران در این حوزه تقریباً همپای کشورهای پیشرفته است.

کد مطلب: ۹۶۳۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران: کمبودی از لحاظ تجهیزات تصویربرداری در کشور وجود ندارد

به گزارش دبیرخانه برگزاری کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان، حسن هاشمی در مراسم اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان که در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: همه دستگاه‌های روتین و قابل استفاده تصویربرداری در کشور وجود دارد و نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور برای تصویربرداری نیست.

وی ادامه داد: هرچند وضع ما در حوزه تجهیزات تصویربرداری مناسب است اما به دلیل افزایش نرخ ارز در نگهداری تجهیزات و خرید دستگاه‌های به روز، دچار مشکلات فراوانی هستیم.

هاشمی افزود: با توجه به شرایط موجود تامین و نگهداری قطعات دستگاه‌های تصویربرداری، بسیار پرهزینه است و دست اندرکاران باید برای رفع این مشکل اقدام اساسی به عمل آوردند.

وی به استفاده از دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در برخی شهرها مانند تهران، کرج و مشهد این دستگاه پیشرفت در حال ارایه خدمت به بیماران است.

هاشمی به جایگاه خاص ام آر آی برای تشخیص ناهنجاری‌های احتمالی جنین اشاره کرد و گفت: با این روش تصویربرداری هم می‌توان سرطان‌های زنان را زودتر تشخیص داد.

وی ادامه داد: تشخیص مناسب دست اندازی سرطان به ارگان‌های مجاور از دیگر مزیت‌های این روش درمانی است که برای تشخیص صحیح بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهروز ملک، دانشیار رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان نیز در این مراسم گفت: ما موظف هستیم با پیشرفت در علم خود را جلو ببریم و لذا دراین کنگره به صورت تخصصی به بررسی تازه‌ترین روش‌های تصویربرداری و یافته‌ها در بیماران زنان و زایمان تصویربرداری نازایی، تصویربرداری سرطان‌های زنان، مادر و جنین تمرکز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این کنگره سعی شده است تا بهترین افرادی که تجربه و علم بالایی درزمینه‌های خاص دارند از تمام ایران دعوت شود تا این کنگره سطح علمی بسیار بالایی داشته باشد.

اولین کنگره تازه‌های تصویربرداری زنان از اول تا سوم آبان ماه در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار