همزمان با سراسر کشور:

انتخابات شورای دانش آموزی در شهرستان گرگان برگزار شد

گرگان(پانا) - آئین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی همزمان با سراسرکشور درآموزشگاه نمونه رحمتی گرگان و با شعار شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش آموزی در شهرستان گرگان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،گوهری راد مدیرکل آموزش وپرورش استان گلستان درآئین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که همزمان با سراسرکشور درآموزشگاه نمونه رحمتی گرگان و با شعار شورای دانش‌آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهارکرد: شوراهای دانش‌آموزی طلایه داران گام دوم انقلاب هستند، بازخورد تصمیم شوراهای دانش‌آموزی مدارس به استان و کشور ارسال می‌شود تا از نقطه نظرات این عزیزان استفاده شود .

وی خاطر نشان کرد: مسولان مدارس از تصمیمات دانش آموزان استفاده کنند.شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که زمینه مسئولیت‌پذیری دانش آموزان در جامعه را مهیا می‌کند و یکی از کارهای ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است.

گوهری راد در ادامه گفت: هدف از برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی، ارج نهادن به شخصیت دانش آموزان در مسائل مدیریتی است که بتوانند در آینده مسئولیت پذیر باشند.

گوهری راد در پایان اضافه نمود: شوراهای دانش آموزی به مدیران مدارس در مدیریت مدرسه یاری می رسانند.

سید خلیل حسینی نیز ، ظهر امروز در مراسم برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی استان در گرگان اظهارداشت: مجمع انتخابات شورای دانش آموزی استان با هدف ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و استفاده از نظرات صنفی سیاسی و اجتماع دانش‌آموزان در مدرسه برگزار می‌شود.

وی تاکیدکرد: انتخابات شورای دانش‌آموزی طبق برنامه وزارت آموزش و پرورش آبان در مدارس سراسر استان گلستان انجام شد و مرحله شهرستان آن هم در بهمن و اسفند با شرکت دانش‌آموزان و در هر شهرستان 5 نفر به عنوان شورای دانش‌آموزی شهرستان انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در مرحله استانی 120دانش آموز دختر و پسر با هم رقابت کردند و در این انتخابات هم نمایندگان مجلس شورای دانش آموزی استان گلستان مشخص می‌شوند و هم هیئت رئیسه شورای دانش‌آموزی استان گلستان انتخاب می‌شوند که 14نفر هستند که 2 نفر از هر گروه از دانش آموزان مقطع نهم و دهم به عنوان نماینده استان در مجلس شورای دانش‌آموزی عضو خواهند شد.

حسینی افزود: مجلس شورای دانش آموزی کشور 150 عضو دارد که از استان گلستان در این شورا 4نفر عضویت دارد که در این مجلس مسائل آموزشی و تربیتی بررسی و راهکارها برای تصمیم‌سازان ارائه می‌شود.

مریم سلطانی مدیر دانش آموزی استان گلستان با بیان اهمیت شورای دانش آموزی و اهمیت مشورت بین دانش‌آموزان گفت :اگر ما بتوانیم امر مشورت را نهادینه کنیم ودانش آموزان بتوانند به نفع جامعه دانش‌آموزی مشکلات خود را به مسئولان برسانند این بهترین فرصت مشق مسئولیت پذیری آنان است.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای دانش آموزی موقعیتی است برای دانش آموزان چرا که آینده‌سازان کشور همین دانش آموزان هستند شوراهای دانش آموزی زمینه تقویت روحیه مسولیت پذیری ، تعامل فکر و اندیشه ، تقویت روحیه خودباوری و افزایش سطح علمی و سیاسی دانش آموزان را فراهم می کند.

وی با تبیین جایگاه شوراها در نظام اسلامی به عنوان نماد مردم سالاری دینی ، تحکیم و تعمیق ارزش ها ، باورهای دینی و سیاسی در بین دانش آموزان ، بهبود نظام تصمیم گیری از طریق مشارکت دانش آموزان ، تکریم شخصیت دانش آموزان و واگذاری بخشی از اداره امور مدرسه به دانش آموزان را از اهداف مهم برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار