انتقاد دوباره وزیر خارجه آلمان از طرح وزیر دفاع کشورش درباره سوریه

تهران (پانا) - وزیر خارجه آلمان بار دیگر از طرح وزیر دفاع این کشور درباره سوریه مبنی بر استقرار نیروهای حافظ صلح بین‌المللی در شمال سوریه انتقاد کرد. این درحالی است که دولت ترکیه گفته درباره این طرح با آلمان گفتگو می‌کند.

کد مطلب: ۹۶۳۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد دوباره وزیر خارجه آلمان از طرح وزیر دفاع کشورش درباره سوریه

به گزارش ایسنا از آرتی، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در این سخنرانی از طرحی که وزیر دفاع این کشور به تازگی درباره شمال سوریه ارائه داده انتقاد کرده و اعلام کرد از تمدید آتش بس در شمال سوریه استقبال می‌کند.

ماس گفت: این مشخص است که بررسی خوبی برای ارائه این طرح صورت نگرفته است ائتلاف حاکم باید مسئولیتش را در این باره بپذیرد و یکی از این توقعات این است که دولت فدرال به شکل متحد یک طرح را ارائه دهد.

ماس گفت: می خواهم بدانم "این برای ارتش آلمان چه معنی دارد؟ چون در پایان ، وقتی چنین پیشنهادهایی در سطح بین المللی ارائه می شود ، سؤالاتی مطرح می شود از این دست که شما در این امر چه سهمی خواهید داشت؟ چند نیرو را در زمین می توانید تهیه کنید ، یا آیا شما حاضرید کنترل هوایی را انجام دهید؟ هیچ کس تاکنون به این سؤالات پاسخ نداده است. باید پاسخ این سؤالات را بدانیم.

پیشتر وزیر دفاع آلمان خواستار تشکیل منطقه امن بین‌المللی در سوریه در مرزهای با ترکیه با مشارکت مسکو و آنکارا شد.

رت کرامپ-کارن‌بائر، وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرد که پیشنهاد این طرح را با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هماهنگ کرده و آن را طی نشست پیمان ناتو در سطح وزرای دفاع که قرار است روزهای ۲۴ و ۲۵ اکتبر در بروکسل برگزار شود به همپیمانان غربی مطرح خواهد کرد.

در مقابل ترکیه برای شنیدن این طرح آلمان ابراز آمادگی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار