ساخت مدارسی با سازه‌های توپی

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از بهینه سازی و متناسب سازی مدارس کپری خبر داد و گفت: کپر جزئی از معماری منطقه است، به دنبال کپرزدایی نیستیم بلکه باید سازه‌های مناسبی را جایگزین کنیم.

کد مطلب: ۹۶۳۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت مدارسی با سازه‌های توپی

به گزارش ایسنا، مهراله رخشانی مهر، درباره آخرین وضعیت مدارس کپری و در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ای برای حذف مدارس کپری بعد از مدارس خشت و گلی خواهید داشت یا خیر؟ گفت: کپر جزو معماری برخی مناطق کشور است و حتی در بسیاری مناطق دیده می‌شود که خانواده‌ها در باغ و ویلای خودشان هم کپری ساختهاند و از مهمانهایشان در آنجا پذیرایی می کنند؛ همچنین هتل کپری ساخته شده که مورد استقبال قرار گرفته است.

او ادامه داد: کپر جزئی از معماری است و به علت اقلیم خاص یک منطقه ساخته می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه مدارس کپری بهینه سازی شوند گفت: برای استفاده مناسب از معماری منطقه برنامه‌ریزی جدی داریم.

او همچنین درباره علت بحث کپرزدایی که در مقطعی نیز مطرح و انجام شد اظهار کرد: در دوره‌ای این بحث مطرح شد و کپرها را حذف کردند اما بعد از آن شاهد بودیم که دوباره تعدادی کپر تولید شد. به جای این کار باید سازه مناسب برای این امر طراحی شود.

رخشانی مهر ادامه داد: در سیستان و بلوچستان یک سری سازه‌ها تحت عنوان سازه‌های توپی در حال طراحی است که مشابه کپر بوده و با استقبال مواجه شده است. ما به دنبال ساخت چنین سازه‌هایی هستیم که البته قیمت بالایی هم ندارند و شاید حدود ۴۵ تا ۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد. کپرها یک کلاسه بوده و وسیع نیستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به مدارس خشت و گلی بیان کرد: مدارس خشت و گلی که عملیات حذف آنها در چند ماه گذشته آغاز شده بود، تعداد قابل توجهی از آن در مهرماه به پایان رسید و مدارس مناسبی جایگزین شد.

در استان سیستان و بلوچستان که بیشترین حجم مدارس خشت و گلی را داشت نیز این عملیات در آبان ماه به پایان می‌رسد و می‌توانیم شاهد آن باشیم که امسال کلیه مدارس خشت و گلی جمع آوری شدند، اما درباره مدارس کپری همانطور که گفته شد به دنبال طراحی و اجرای سازه‌های متناسب هستیم اما کپرزدایی را دنبال نمی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار