350 هزار دانش آموز هرمزگانی آرای خود را به صندوق انداختند

هرمزگان(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان در بیست و دومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی که دردبیرستان دخترانه جامعه الزهرای ناحیه یک بندرعباس با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان برگزار شد گفت: امروز350 هزار دانش آموز هرمزگانی آرای خود را به صندوق انداختند.

کد مطلب: ۹۶۳۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
350 هزار دانش آموز هرمزگانی آرای خود را به صندوق انداختند

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، موسی دادی زاده هدف از برگزاری این انتخابات را افزایش مسئولیت پذیری و مشارکت در اداره امور مدرسه دانست و اظهار داشت: امروز 350هزار دانش‌آموز هرمزگانی شامل دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه در این انتخابات شرکت نموده و آرای خود را به صندوق انداختند.

وی در ادامه افزود: از این ۳۵۰ هزار نفر شرکت کننده در انتخابات ،تعداد ۱۸ هزار و یک نفر به عنوان اعضای منتخب برای شورای دانش آموزی انتخاب خواهند شد و 3 هزار و 41 مدرسه در سطح استان این انتخابات را امروز برگزار خواهند کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به بیانیه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درگام دوم انقلاب اظهار داشت: این اولین انتخاباتی است که بعد از بیانیه مقام عظمای ولایت برگزار می گردد و شعار آن "دانش آموزان ، طلایه داران گام دوم انقلاب" می باشد.

دادی زاده خصوصیت بارز دیگر این انتخابات را الکترونیکی بودن آن دانست و افزود: حدود ۵۰ درصد از مدارس استان انتخابات را به صورت الکترونیکی برگزار نموده و این برای اولین بار است که انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود.

وی در خصوص نحوه برگزاری این انتخابات تصریح کرد: در این انتخابات دانش آموزان با استفاده از کد دانش آموزی که در اختیار دارند وارد سامانه شده، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و در پایان مدیر آموزشگاه با نام کاربری و رمز عبوری در سامانه همگام دارد، آرای دانش آموزان منتخب خود را شمارش نموده و صورتجلسه می نماید.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی برای یک سال تحصیلی است که پس از پایان سال تحصیلی و در آبانماه سال تحصیلی بعد دوباره انتخابات برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه شورای دانش آموزی از سطح مدرسه تا سطح ملی وجود دارد خاطر نشان کرد: شوراهای دانش آموزی در انتخاباتی دیگر اعضای شورای دانش آموزی شهرستان و نهایتاً اعضای مجلس دانش آموزی استان و مجلس دانش آموزی کشور را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان هم در این مراسم گفت: نتیجه مشارکت دانش آموزان در اداره امور مدارس موجب ایجاد روحیه خودباوری، جامعه پذیری و مسئولیت پذیری است.

امیرتیموری افزود: انتخابات شورای دانش آموزی تمرینی برای مشارکت سیاسی و اجتماعی در آینده است.

گفتنی است در این مراسم، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، مدیر سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس و جمعی از مسئولین حضور داشتند و با حضور ایشان از اعضای شورای دانش آموزی سال گذشته نیز تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار