سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند

تهران (پانا) - در سه سال گذشته هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر کره شمالی صورت نگرفته است و اوضاع اجتماعی مردم وخیم تر هم شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سازمان ملل: نصف مردم کره شمالی سوء تغذیه دارند

به‌گزارش عصرایران به‌نقل از "الجزیره"، ناامنی غذایی در کره شمالی در سطحی "نگران کننده" قرار دارد و حدود 11 میلیون نفر از مردم این کشور تحت‌فشار غذایی و سوءتغذیه قرار دارند.

"توماس اوجنا کوینتانا" گزارشگر مستقل حقوق بشر کره شمالی در سازمان ملل در گزارش خود نوشت: حدود 140 هزار کودک کره شمالی از "سوءتغذیه" شدید رنج می‌برند و حدود 30 هزار نفر آنها با افزایش "خطر مرگ" مواجه هستند.

کوینتانا در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: دولت (کره شمالی) که مسئولیت اصلی تامین غذای مردم را بر عهده دارد بهدلیل ناکامی‌های خود در سیاست‌های اقتصادی و کشاورزی در حال نقض حقوق بشر در زمینه تغذیه است.

او اضافه کرد: شرایط آب و هوایی، زمین‌های خشک و غیر حاصل‌خیز، بلایای طبیعی، اثرات منفی تحریم بر ناامنی غذایی افزوده‌اند.

این گزارشگر حقوق بشر گفت: در سه سال گذشته -که به‌عنوان گزارشگر ویژه در کره شمالی فعال بوده- هیچ بهبودی در وضعیت حقوق بشر کره شمالی صورت نگرفته است.

به‌گفته کوینتانا منابع اصلی کشاورزی در کره شمالی صرف حوزه‌های دیگر می‌شوند. او همچنین از تبعیض اساسی در سیستم توزیع مواد غذایی خبر داد. در این توزیع کشاورزان و مردم مناطق روستایی هیچ جیره غذایی دریافت نکرده‌اند.

از طرفی کشاورزی جمعی و فقدان اجازه بهره‌برداری کشاورزان به ناامنی‌های بیشتر غذایی دامن زده است.

در این گزارش آمده است: کره شمالی در سال‌های گذشته با خشکسالی مواجه بوده و این موضوع شرایط را برای مردم بدتر کرده است. از طرفی دولت در ایجاد شرایط مناسب برای تجارت عادلانه ناکام مانده و تعداد زیادی از مردم این کشور برای تامین غذا با جرم، اخاذی، سوء‌استفاده مواجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار