رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان عنوان کرد:

تبدیل دانشجو به یک ثروت در دانشگاه نسل سوم

همدان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در نشست خبری معاونین آموزشی، فرهنگی و دانشجویی دانشگاه با اصحاب رسانه با بیان این که شرایط نظام آموزش عالی کشور متأسفانه با سال های پیش تفاوت نکرده است، از تغییر دانشگاه بوعلی به یک دانشگاه هوشمند که آموزش را بر اساس تکنولوژی روز تغییر خواهد داد، صحبت کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل دانشجو به یک ثروت در دانشگاه نسل سوم

حیدری مقدم با اشاره به این که جمعیت کشور رو به پیری است، گفت: با توجه به این که از رشد جمعیت سال ۶۰ عبور کرده ایم باید ابزارهای موجود را مدریت کرده و به نحو احسن از آن ها استفاده کنیم.
او با تأکید بر این که باید به سمت دانشگاه های نسل سوم پیش رویم، تصریح کرد: یکی از اتفاقاتی که باید برای آن وقت گذاشت رشد و توسعه دانشگاه ها است و دانشگاه نسل سوم یک دانشگاه کارآفرین است که دانشجو را به ثروت تبدیل می کند.
معاون آموزشی دانشگاه در این نشست اظهار کرد: در سال ۹۲ تعداد دانشجویان دانشگاه بوعلی ۴۷۶۶ نفر و تعداد رشته های تعریف شده ٩١ رشته بوده است در حالی که اکنون ١٠١ رشته مقاطع تدریس و ۶۳۵۹ دانشجو نیز در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.
فراهانی افزود: در سال ٩٢، تعداد دانشجویان پردیس خودگردان یا شهریه پرداز ١١٠ نفر بود که هم اکنون این تعداد به ۹۲۹ دانشجو رسیده است.
او ادامه داد: در سال ۹۷، ٨٣٠ نفر در مقطع دکتری عمومی در رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و ۹۹ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در حال تحصیل هستند.
فراهانی اظهار کرد: از سال ۹۲، تعداد رشته های کارشناسی ارشد از ١٤ رشته به ٢٩ رشته افزایش پیدا کرده است که دانشگاه برای ارائه بعضی از این رشته ها هزینه های بسیاری را متقبل شده است.
او با بیان این که در هفت سال اخیر تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی از ۶۶ رشته به ۱۰۰ رشته افزایش پیدا کرده است، گفت: رشته های PHD از ٧ رشته به ١٣ رشته و دستیاری پزشکی از ۱۳ رشته به ۱۹ رشته افزایش رسیده است اما تعداد PHDهای پژوهشی با ۱۱ رشته و دستیاری دندانپزشکی با ده رشته ثابت مانده است.
فراهانی بوعلی افزود: هم اکنون ۲ رشته فوق تخصص و ۲۶رشته دستیاری در دانشگاه بوعلی سینا تدریس می شود.
معاونت آموزشی دانشگاه با بیان این که مرکز آموزش مهارت های بالینی (skill lab) دانشگاه مجهزترین مرکز در سراسر کشور است، اظهار کرد: آخرین رشته ای که امسال ارائه شد رشته بیوشیمی بود ‌که از سال گذشته پیگری های لازم انجام شد تا این رشته در دانشگاه راه اندازی شود.
معاون فرهنگی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به این که حدود ۱۴۰۰دانشجوی دختر و ۱۰۰۰ دانشجوی پسر در خوابگاه های دانشگاه ساکن هستند، گفت: در تابستان امسال بیش از یک‌ و نیم میلیارد تومان جهت تعمیر و تجهیز خوابگاه ها، فضاهای ورزشی و سلف سرویس دانشگاه هزینه شده است.

اصغری ادامه داد: طبق اولویت بندی مشکلات دانشگاه، تصمیم بر تجهیز خوابگاه ها، سرویس های گرمایشی و سرمایشی، دو جداره کردن پنجره ها، تعمیر سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها شد.

اصغری گفت: با توجه به سرو روزانه ۳۵۰۰ پرس غذا برای ناهار دانشجویان و حجم بالای کار، تصمیم بر این شد تا سلف دانشگاه تجهیز شود که برای آن تقریباً بیش از ٥٠٠ میلیون تومان هزینه و وسایل ضروری آشپزخانه ها تهیه شد.

او افزود: برای تعمیر فضاهای ورزشی نیز ٤٠٠ میلیون تومان جهت تعویض کامل کفپوش یکی از سالن ها هزینه شد و برای مابقی سالن های ورزشی نیز تعمیراتی جزئی صورت گرفت.

اصغری ادامه داد: هم اکنون ٢٣٧ دانشجو از سریلانکا، تاجیکستان، یمن، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان داریم که تعداد کمتر از ٢٠ نفر آن ها بورسیه بوده و باقی نفرات به صورت شهریه ای مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار