انتخابات شورای دانش آموزی فرایندی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و جامعه پذیر شدن آن هاست / دانش آموز به عنوان اصلی ترین عنصر مدرسه باید در اداره آن نقش داشته باشد

سنندج(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان انتخابات شورای دانش آموزی را فرایندی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و جامعه پذیر شدن آن ها دانست و گفت: دانش آموز به عنوان اصلی ترین عنصر مدرسه باید در اداره آن نقش داشته باشد.

کد مطلب: ۹۶۳۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شورای دانش آموزی فرایندی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و جامعه پذیر شدن آن هاست / دانش آموز به عنوان اصلی ترین عنصر مدرسه باید در اداره آن نقش داشته باشد

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان ، صبح امروز در آیین نمادین بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان که در در دبیرستان دوره اول شهید بهزاد اردلان ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ با اشاره به اینکه امسال انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار "شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب" برگزار می‌شود؛ به بیان فلسفه این نام گذاری پرداخت.

نریمانی با اشاره به تاریخچه شکل گیری انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) زمانی که قیام علیه ستم شاهی را شروع نمود فرمودند: «سربازان من در گهواره ها هستند» و زمانی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، پرچمداران انقلاب همین جوانان و نوجوانان بودند که اوج آن در 13 آبان 57 بود با تسخیر لانه جاسوسی بود که انقلاب دوم نام گرفت.

وی ادامه داد: زمانی که اولین چله انقلاب را جشن گرفتیم، مقام معظم رهبری( مدظله العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب، پرچم داران اجرای گام دوم انقلاب را جوانان و نوجوانان می دانند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان خطاب به دانش آموزان گفت: شما در آینده چرخ های نظام در عرصه های مختلف مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و ... را به حرکت در خواهید آورد و آینده ساز این نظام هستید و بر این اساس جایگاه شما عزیزان بسیار رفیع و والاست و دشمن خطر وجود شما را به خوبی احساس کرده است و با نقشه های شوم خود می خواهد به هر طریقی که شده شما را از مسیر درست منحرف کرده و جنگ فرهنگی را علیه شما آغاز نموده است.

نریمانی به دانش آموزان گفت: دشمنان که از ترفند های اقتصادی و تهدیدات نظامی راه به جایی نبرده اند، آینده سازان این نظام را نشانه گرفته و می خواهند هویت دینی، فرهنگی و ملی شما را به یغما ببرند .

وی دربخش دیگری از سخنان خود به بیان اهداف برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی پرداخت و گفت: در ماده3 آئین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی یکی از ارکان‌ اصلی شوراهای‌ مدرسه‌ است و انتخابات شورای دانش آموزی تمرین شایسته سالاری است که دانش آموز بتواند در آینده بهترین ها را انتخاب کند.

این مقام مسئول با اشاره به نقش مهم شورای دانش آموزی در تصمیم گیری و برنامه ریزی در مدرسه گفت: برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی فرایندی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و جامعه پذیر شدن آن هاست و در این فرایند دانش آموزان با هنجارهای اجتماعی همچون مشارکت جویی، مشارکت پذیری و قبول مسئولیت آشنا شده و آن ها را برای ورود به عرصه های اجتماعی در آینده آماده می کند.

نریمانی افزود: دانش آموز به عنوان اصلی ترین عنصر مدرسه باید در اداره امور آموزشگاه نقش موثر داشته باشد و مدیران مدارس باید از این ظرفیت قانونی به خوبی استفاده نموده و با جلب مشارکت دانش آموزان و دادن نقش و مسئولیت به آنها در اداره امور مدرسه در زمینه های مختلف تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و .. زمینه تربیت اجتماعی، تقویت هویت دینی، انقلابی و ملی آنان را فراهم نموده و محیطی با نشاط و پویا در مدرسه ایجاد نمایند.

وی متذکر شد: مدیران مدارس باید به این نکته توجه داشته باشند که انتخابات شوراهای دانش آموزی یک برنامه نمایشی نیست؛ بلکه یک سیاست، ظرفیت و برنامه قانونمند است که باید با حضور دانش آموزان و دادن نقش به آنان در اداره امور مدرسه به درستی برابر ضوابط مربوطه اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار