مجمع تشخیص تایید FATF از سوی رهبری را تکذیب کرد

تهران (پانا) - روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارات معاون اول رئیس‌جمهوری مبنی بر  نظر موافق مقام معظم رهبری در مورد لوایح FATF و CFT را رد کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۳۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مجمع تشخیص تایید FATF از سوی رهبری را تکذیب کرد

در اطلاعیه روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین زمینه آمده است که «رهبر معظم انقلاب، معظم له هیچگونه اظهار نظر یا مکتوبی دال بر موافقت با تصویب و اجرای لوایح FATF و CFT نداشته‌اند. لذا انتظار می‌رود مسئولین دولتی در نقل قول از مقام معظم رهبری جانب امانتداری را رعایت کنند.»

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده که «مجمع تشخیص مصلحت نظام جلسات و بررسی‌های خود را در خصوص این لوایح فارغ از هر گونه فشار و اعمال نظر و با در نظر گرفتن منافع ملی پیگیری خواهد کرد.»

معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته در همایشی که با حضور روحانیون در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به ارایه لایحه شفافیت از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی و تاکید به ضرورت ایجاد اتاق شیشه ای برای تصمیم گیران کشور گفته بود: «خوب است مردم در جریان همه امور از جمله مذاکرات درون دولت،‌ مجلس،‌ شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرند و مطلع شوند. با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر این لوایح را تصویب کند. نمی‌توان دست و پای فردی را بست و از او خواست تا در دریا شنا کند. اما آن‌ها می‌دانند که مدیران کشور با وجود تگناها این کار ناممکن را شدنی می‌کنند زیرا یکی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی تربیت مدیرانی در بخش‌های مختلف است که دل در گرو کشور دارند مدیرانی که اگر می‌خواستند می‌توانستند با چندین برابر حقوق و دستمزد در کشورهای اروپایی و آمریکا فعالیت کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار