"شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب":

انتخابات شوراهای دانش آموزی برای اولین بار بصورت الکترونیکی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

یاسوج (پانا) - با مشارکت سازمان دانش آموزی، انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار "شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب" در بیش از 2 هزار و 500 آموزشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی  برای اولین بار بصورت الکترونیکی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد + تصاویر

مدیر کل آموزش و پرورش در آئین برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی که هم‌زمان با سراسر کشور در آموزشگاه فرازنگان یاسوج و با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری،فرماندار بویراحمد،مدیر سازمان دانش آموزی استان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش و مدیر آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد، اظهارکرد: انقلاب اسلامی در میان نظام های سیاسی دنیا یک الگوی منحصر به فردی است که با همه نظام های دنیا هم از جهت شکل و هم از جهت محتوا تفاوت های دارد.

هادی زارع پور افزود: نظام ما یک نظام مردم سالاری دینی است که خوشبختانه در این نظام مراجعه به آراء مردم بسیار پر رنگ تر از کشورهای است که دایه دموکراسی در دنیا دارند.

او با بیان اینکه هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شود، تصریح کرد: از کشور ما به عنوان کشور انتخابات یاد می کنند و این بیانگر آنست که در کشور ما به رآی و نظر مردم اهمیت داده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظها رکرد: شوراهای دانش‌آموزی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است که زمینه مسئولیت‌پذیری دانش آموزان در جامعه را مهیا می‌کند و یکی از کارهای ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است.

زارع پور مهمترین وجه ممیزه انتخابات امسال را الکترونیکی بودن آن دانست و گفت: ابتکاری که امسال در زمینه انتخابات شوراهای دانش آموزی انجام گرفته است برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی و پایلوت در 10 درصد از مدارس استان‌ است.

در ادامه مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بدون مشارکت نمی شود هیچ قدم مثبتی در راه حل مشکلات کشور برداشت.

حجت الاسلام علی فتح میر محمدی افزود: بهترین مکان تمرین در انتخابات مشارکت و دموکراسی، آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی استان نیز با اشاره به بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی استان، اظهارکرد: انتخابات امسال با پیام وزیرآموزش و پرورش و به صورت همزمان در بیش از2 هزار و 500 واحد آموزشی استان برگزار شد.

سید بهاء الدین ملک حسینی با اشاره به اینکه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی به بالا می‌توانند در انتخابات چه به صورت کاندیدا و چه به صورت رای دهنده شرکت داشته باشند گفت: تعداد 120 هزار نفر به عنوان رآی دهنده در انتخابات شرکت کردند.

او افزود: 30 هزار دانش آموز به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده اند که از این تعداد 3 هزار نفر به عضویت شوراهای دانش آموزی استان در می‌آیند.

معاون پرورشی و فرهنگی خاطرنشان کرد: شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) این نوجوانان و جوانان در چله دوم انقلاب هر چه با شکوه تر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.

مدیر آموزش‌ و پرورش بویراحمد در ابتدای جلسه اظهار کرد: انتخابات شورای دانش آموزی نمایش بزرگ اصل دموکراسی است.

علی حسن زاده با بیان اینکه ترویج فرهنگ مشارکت جویی و مسولیت پذیری در مدرسه یکی از اهداف شکل گیری شورای دانش آموزی است، تصریح کرد: مجلس دانش‌آموزی از دل شوراها شکل می‌گیرد و به ایفای نقش می‌پردازد.

او گفت: در شهر یاسوج مرکز استان 250 مدرسه و 43 هزار دانش آموز در انتخابات شورای دانش آموزی شرکت می کنند.

براساس ماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان و تقویت اعتماد به نفس و خود باوری ومسئولیت پذیری و مشارکت جویی درآنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.

شوراهای دانش آموزی درکلیه آموزشگاه‌ها اعم از دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها و مراکزپیش دانشگاهی تشکیل می‌گردد و انتخابات بصورت هماهنگ هرسال تحصیلی با پیام وزیر آموزش وپرورش برگزار می‌شود. ودانش آموزان علاقمند به عضویت درشورا باید حداقل 15 روز قبل از انتخابات خودرا کاندیدا نموده و در دفتر مدرسه ثبت نام نمایند و مدیر موظف است با همکاری شورای مدرسه و مربیان پرورشی اسامی کاندیداهای نهایی را از طریق نصب در تابلو اعلانات مدرسه و اعلام در مراسم آغازین به اطلاع دانش آموزان برساند و دانش آموزان می‌توانند به مدت یک هفته پیرامون دیدگاه‌ها نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ به‌پردازنند.

شورای دانش‌آموزی با همکاری تشکل‌های دانش آموزی ازجمله تشکیلات پیشتازان، انجمن اسلامی، هلال‌احمر، بسیج دانش‌آموزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار