انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی و جامعه پذیری در سطح مدرسه است

مشهد (پانا)- همزمان با سراسر کشور بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با شرکت قریب به یک میلیون دانش آموز واجد شرایط در 9 هزار مدرسه سطح استان خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۳۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد
انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی و جامعه پذیری در سطح مدرسه است

قاسمعلی خدابنده مدیرکلآموزش و پرورش استان در آیین استانی بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که در دبیرستان دخترانه شاهد شهید حمامی آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد برگزار شد گفت: اولین و مهترین رسالت و تکلیف دستگاه تعلیم و تربیت اجرای سند تحول بنادین است و این سند بالادستی تحول و دگرگونی بزرگی در آموزش و پرورش ایجاد خواهد کرد و یکی از اهداف آن آموختن انواع مهارت ها به دانش آموزان است تا برای زندگی و آینده اجتماعی آن ها مفید واقع شود.

وی افزود: یکی از موارد مطرح شده در سند تحول بنیادین بحث مشارکت جویی و مشارکت پذیری است که بسیار حائز اهمیت است و اگر قرار است آموزش و پرورش به تمامی وظایف خود به نحو احسن عمل کند حتما باید به آن توجه شود.

خدابنده تصریح کرد: بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی با شعار "شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب" برگزار شد و همانطور که می دانید مخاطب خاص این بیانیه نوجوانان و جوانان هستند تا بتوانند در آینده با مسئولیت پذیری، تخصص و تعهد نقش مثبتی در توسعه کشور ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش استان سال تحصیلی جدید را با شعار "امیدآفرینی، مشارکت پذیری و مهارت آموزی" آغاز کردیم و این شعار جهت گیری های آموزشی، پرورشی، فرهنگی و تربیتی دستگاه تعلیم و تربیت استان را مشخص می کند و اتفاقا برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی برنامه ای است که هر سه مولفه این شعار را توسعه و ارتقاء خواهد داد.

وی ادامه داد: ما باید با القاء امید به دانش آموزان و نسل جوان و همچنین با استفاده از مشارکت پذیری و مشارکت جویی به دنبال این موضوع باشیم که از ظرفیت ها و توانمندی های دانش آموزان، اولیاء و سایر نهادها در جهت ارتقاء امر تعلیم و تربیت بهره بریم و اگر دانش آموزان و اولیاء آن ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته باشند قطعا در اجرای برنامه ها با ما همگام خواهند بود و برنامه ها با کیفیت و سرعت بیشتری انجام می شود.

خدابنده تاکید کرد: هرچقدر حضور دانش آموزان در تشکل های دانش آموزی پررنگ تر باشد نشان دهنده مشارکت بیشتر است و انتخابات شوراهای دانش آموزی از مواردی است که دانش آموزان بطور مستقیم در آن ایفای نقش کرده و از این حق اجتماعی خود استفاده می کنند و نظر خود را اعلام می دارند و علاوه بر آن، این موضوع یک تکلیف و مسئولیت است تا بتوانند این تکلیف را در فضای مدرسه تمرین کنند تا در آینده بتوانند در جامعه در انتخابات بزرگ تر و مهم تر حاضر شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای دانش آموزی تمرین دموکراسی و جامعه پذیری در سطح مدرسه است گفت: دانش آموزانی که در این انتخابات خود را در معرض رای دیگران قرار می دهند دارای اعتماد به نفس و ویژگی ها و خصوصیات مثبتی هستند که ممکن است در سایرین کمتر دیده شود اما در این بین ذکر این نکته بسیار مهم است که همه کسانی که در انتخابات شوراهای دانش آموزی شرکت می کنند برنده هستند و کار خور را به نحو احسن انجام داده اند.

وی تصریح کرد: انتخابات شوراهای دانش آموزی در استان خراسان رضوی با حضور قریب به یک میلیون دانش آموز پایه سوم تا دوازدهم در 9 هزار مدرسه استان برگزار شد و افرادی که در این انتخابات برگزیده می شوند می توانند به عنوان حلقه واسط بین دانش آموزان و مدرسه و اولیاء در ارتقاء کیفیت آموزشی تاثیرگذار باشند.

خدابنده در پایان افزود: یکی از اهداف بزرگ حوزه تعلیم و تربیت، تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و با این قبیل برنامه ها آن ها جامعه پذیری، قانون مداری و مشارکت را در مدرسه می آموزند تا بتوانند در آینده به عنوان یک شهروند نمونه در جامعه ایفای نقش کنند.

گفتنی ست در ابتدای این مراسم نوراله جوانشیری مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با هدف تعمیق باورهای دینی، سیاسی و اجتماعی و مشارکت پذیری در جهت تصمیم سازی بهتر در بستر مدرسه شکل گرفته است.

قابل ذکر است مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان این مراسم در یک نشست صمیمی با مدیریت، معاونین و دبیران این دبیرستان در مورد مواردی همچون عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت آموزشی، سامان دهی بهینه نیروی انسانی و مسائل آموزشی مدارس شاهد بحث و تبادل نظر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار