سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی:

تجلی مفهوم مردم سالاری دینی حضور و مشارکت فعال شهروندان در جامعه است

تعلیم و تربیت بدون حضور آگاهانه و فعال دانش آموزان در مدرسه امری ناممکن است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در آیین بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی گفت : تجلی مفهوم مردم سالاری دینی حضور و مشارکت فعال شهروندان در جامعه است و تعلیم و تربیت بدون حضور آگاهانه و فعال دانش آموزان در مدرسه امری ناممکن است.

کد مطلب: ۹۶۳۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تجلی مفهوم مردم سالاری دینی حضور و مشارکت فعال شهروندان در جامعه است

مهدی رفیعی دهکردی امروز در آیین بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزیکه در دبیرستان پسرانه ناب صالحین ناحیه 3 اهوازبرگزار شد ، با بیان اینکه انتخابات شوراهای دانش آموزی تولد یک باور جدید در بین دانش آموزان است، اظهار کرد: تعلیم و تربیت بدون حضور آگاهانه و فعال دانش آموزان در مدرسه امری ناممکن است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستانافزود : بسترسازی برای مشارکت فعال دانش آموزان در مدرسه به عنوان رکن اصلی برنامه های تحولی مهمترین کارکرد انتخابات شورهای دانش آموزی است که در نهایت منجر به تقویت خودکنترلی و خود رهبری در دانش آموزان خواهد شد.
او در ادامه مهمترین کارکرد انتخابات شورهای دانش آموزی را تربیت دانش آموزان خودکنترل و خودرهبر دانست و توضیح داد: میم مدرسه با مشارکت دانش آموزان آمیخته است. آغاز مشارکت دانش آموزان نیز با مدرسه آغاز شده و به جامعه تسری می یابد.

او با اشاره به اهمیت مردم سالاری دینی، خاطرنشان کرد: تجلی مفهوم مردم سالاری دینی حضور و مشارکت فعال شهروندان در جامعه است. بی شک شهروند فعال با فکر، قلم و حضور مسئولانه خود می تواند جامعه را آباد کند.

رفیعی دهکردی افزود: شهروندان می بایست به صورت فعالانه در فرآیند مطالبه گری شرکت کرده و با شناخت حقوق شهروندی و اجتماعی خود نسبت به ارتقای شاخص های مشارکت مدنی در جامعه اقدام کنند.

او در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: انتخابات شورای دانش آموزی تجلی اهمیت بخشی نظام به شما دانش آموزان است. این انتخابات تمرین رسیدن به الگوی شهروند اثرگذار در جامعه است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با بیان اینکه تحول بدون داشتن مدرسه مشارکت محور محقق نمی شود؛ تصریح کرد: لازمه رسیدن به تحول رسیدن به باور تحولی در جامعه است که این امر با اهمیت بخشی به انتخاباات شوراهای دانش آموزی ممکن می شود.


بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی خوزستان صبح امروز به صورت همزمان در بیش از ۱۰ هزار مدرسه در سراسر استان و به صورت الکترونیکی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار