رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان:

۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در این استان در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۳۲۸
لینک کوتاه کپی شد
۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سمنان پرداخت شد

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: در سال جاری، حدود ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات تولید و اشتغال به ۴۷ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون ۴۷ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان سمنان از محل منابع بند الف تبصره ۱۸ و برنامه تولید و اشتغال بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: این استان در پرداخت تسهیلات تولید و اشتغال رتبه نخست را در کشور دارد. از مجموع طرح‌های پرداختی، ۱۰ واحد به ارزش ۷۲۲ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۷ واحد به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

اسودی بیان کرد: در بخش تسهیلات رونق تولید ۹۸ که از شهریور سال جاری آغاز شده است، تاکنون ۲۲۱ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و ۲۹ واحد صنعتی و کشاورزی بالغ بر دو هزار و 230 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

لزوم تقویت حمایت از واحدهای تولیدی

حشمت‌الله عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان نیز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی استان در چارچوب قانون و در حد توان برای تثبیت اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در واحدهای تولیدی از صنعتگران حمایت کنند.

وی افزود: روند حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در سمنان در یک سال گذشته شتاب خوبی گرفته و ادامه این روند نرخ بیکاری در استان را کاهش می‌دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: فشارهای خارجی و تحریم باعث ایجاد مشکلات متعدد برای صنعتگران و فعالان اقتصادی شد که با حمایت‌های همه‌جانبه دولت بخش قابل‌توجهی از مشکلات این واحدها در یک سال گذشته در استان سمنان برطرف شد.

عسگری اضافه کرد: اجرای طرح‌های قانونی برای گره‌گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی مدنظر دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و در شرایط تحریمی باید حمایت از تولیدکنندگان همه‌جانبه باشد.

وی گفت: تأمین نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی از مطالبه‌های به‌حق صنعتگران است، در سال‌های گذشته برای چالش کمبود نقدینگی واحدهای صنعتی در استان اقدام‌های مثبتی انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: با اشتغال‌زایی در بخش صنعت و تولید علی‌رغم وجود فشارهای خارجی و با هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی می‌توان نرخ بیکاری در استان را به کمترین میزان ممکن رساند.

عسگری افزود: مصوبه‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان سمنان در کمترین زمان ممکن در گام اجرایی قرار گیرد و تأخیر در این رویه با وجود تحریم‌ها چندان به مصلحت کشور نیست.

معرفی ۳۸ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل

در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان، ارائه آخرین ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های دریافتی در خصوص رونق تولید و رفع موانع تولید، گزارش لیست مصوبات و پایش تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و گزارش عملکرد بانک‌های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات رونق تولید ارائه و مشکلات برخی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بررسی شد.

در این جلسه، با تصمیم اعضای کارگروه با معرفی ۳۸ واحد تولیدی دیگر به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات به رقم افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۲۰ نفر موافقت شد.

مشکلات بیش از ۹۸۰ واحد تولیدی مشکل‌دار، مشکلات بانکی، زیربنایی، مالیاتی و تأمین اجتماعی پنج واحد تولیدی کومش فرم صنعت، پاریزان صنعت، ذوب آهن آسیا، کندر و فردوس آرا بررسی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار