در جلسه ستاد شاهد استان سمنان مطرح شد:

کیفیت بخشی به مدارس شاهد

سمنان (پانا) - ستاد شاهد استان سمنان به ریاست دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۹۶۳۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
کیفیت بخشی به مدارس شاهد

محمد دستورانی کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی را اساس کار مدارس شاهد عنوان کرد و مهم ترین رسالت این مدارس را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین خواستار برنامه محوری، خلاقیت و آشکار کردن ظرفیت های پنهان این مدارس شد و بر آسیب شناسی تطبیقی در کلیه امور مدرسه به خصوص تجزیه و تحلیل نتایج امتحانات، شناخت نقاط ضعف و قوت مدرسه و راه کارهای اصلاحی به منظور بهبود امور به عنوان مهم ترین وظیفه مدیران مدارس شاهد تأکید کرد.

حسن فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران هم هدف کیفیت بخشی را امری متعالی دانست و بیان داشت که طهارت و پاکی است که انسان را به جایی می رساند. وی گفت: تلاش کنیم تا در راستای اشاعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت به هدف والا که عالی ترین رتبه فضائل اخلاقی در بحث ایثار به خصوص ایثار اجتماعی است برسیم.

در ادامه معاون آموزش ابتدایی استان، مریم حدادی به تحلیل نتایج ارزشیابی کیفی توصیفی در دوره ابتدایی پرداخت و لازمه موفقیت و دستیابی به اهداف آن را آشنایی درست دانش آموزان و خانواده ها با واقعیت ها و اندیشه درست، صداقت در گفتار و رفتار برشمرد. وی گفت: نمایه های خیلی خوب نشان دهنده واقعی ارزش های اخلاقی و رفتاری دانش آموزان نیست. معیارها و امتیازات ورودی به مدارس شاهد باید با دقت بیشتری بازبینی شود و این مدارس باید فرصت های بهتری را برای رشد کیفی و کمی دانش آموزان فراهم آورد.

حسین رشیدی، معاونت آموزش متوسطه استان هم در این جلسه گفت: مهم ترین اصل کیفیت بخشی داشتن مدارسی است که واجد ویژگی های مندرج در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باشند و آن مدرسه صالح است و اندازه گیری و سنجش درست باید بر اساس شاخص های دقیق صورت پذیرد و این اندازه گیری به معنای مقایسه نیست و باید به سمت و سوی اصلاح برنامه ها و روش ها پیش برویم. وی افزود: معلم باید بداند دانش آموزان در چه سطحی هستند و از همان نقطه آموزش را شروع کند. ماهیت دوره متوسطه اول، هویت یابی دانش آموزان است و نمرات دروس صرفاً نشانه هویت دانش آموزان نیست. اگر فرایند هدایت تحصیلی به درستی برای معلمان، اولیا و دانش آموزان تبیین شود و انتخاب های آگاهانه برای انتخاب رشته انجام و فرهنگ کار در جامعه اصلاح شود، دانش آموزان سرخورده نمی شوند.

الهام سماوی، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان نیز در ابتدای جلسه آماری از تعداد مدارس، کلاس ها، جمعیت دانش آموزی، نیروهای شاغل در مدارس شاهد استان، طرح پراکنده و طرح شاهد در سال تحصیلی 99-98 بیان کرد و کیفیت بخشی به مدارس شاهد با محوریت اهمیت به برنامه عملیاتی مصوب 98 ، آسیب شناسی، تجزیه و تحلیل، شناسایی و اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت مدارس شاهد را در اولویت دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار