قرائتی: امروز بزرگ‌ترین مشکل بشریت اخلاق است

بیرجند (پانا) ـ رئیس ستاد اقامه نماز کشور، صبح امروز در اجلاس استانی نماز با عنوان "نماز و مدرسه" که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، تاکیدکرد امروز دنیا علم نیست بلکه اخلاق است‌.

کد مطلب: ۹۶۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
قرائتی: امروز بزرگ‌ترین مشکل بشریت اخلاق است

حجت‌الاسلام محسن قرائتی با بیان اینکه قرآن در خصوص اخلاق 11 قسم خورده است، گفت: امروز بزرگ‌ترین مشکل بشریت اخلاق است و مسئله اخلاق قبل از توحید است‌.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه مشکل دنیا این است که سوزن از نخ جدا شده است، افزود: تمام جمهوری اسلامی به معنویت آن است چرا که پیشرفت‌های دیگر را کشورهای دیگر هم دارند باید ببینیم جمهوری اسلامی در زمینه معنویت و اخلاق چه کرده است.

او سواد را ارزش اسلام دانست و تصریح کرد: علم باید مفید باشد. حدود 3 تا 4 میلیون لیسانس بیکار داریم که مدرک دارند اما هیچ مهارتی ندارند.

قرائتی با بیان اینکه هر چه می‌گوییم باید چهار شرط داشته باشد افزود: باید یا واجب باشد یا مستحب یعنی یا مشکل جامعه را حل کند یا حداقل مشکل یک نفر در جامعه را حل کند.

او با بیان اینکه باید یک مرز تحول تعیین شود، بیان کرد: امروز مشکل ما این است که آدم‌ها در فکر آزاد نیستند و و درگیر یک قالب‌هایی هستند.

قرائتی با بیان اینکه در کتاب‌های آموزش و پرورش اصلاحات کافی نشده است، اظهار کرد: باید در این راستا کودتا شود.

او گفت: تمام زندگی افراد بسته به مهارت است و بی‌مهارتی تبعات فراوانی دارند چرا که یک فرد بیکار دارای عقده فراوان می‌شود و با نظام و مردم مشکل پیدا می‌کند‌‌.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نه قرآن را درک کرده و نه نهج البلاغه را و دستمان در این زمینه خالی است بیان کرد: مشکل ما این است که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم.

قرائتی گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که فردی می‌خواهد ازدواج کند می‌گویند هنوز لیسانس نگرفته و این یک مشکل بزرگی است.

او ادامه داد: وجود چند میلیون لیسانس بیکار همه برای جامعه مشکل‌ساز است و باید سدهای ازدواج را شکست چرا که امروز ازدواج برای جوانان به یک غول بزرگ تبدیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار