کتاب «خواب آب» از مجموعه نیاکان ما منتشر شد

تهران (پانا) - «خواب آب» عنوان کتابی به قلم عباس جهانگیریان است که در قالب مجموعه نیاکان ما از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ و روانه‌ی بازار نشر شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۲۷۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب «خواب آب» از مجموعه نیاکان ما منتشر شد

به گزارش روابط‌ عمومی کانون پرورشی، این کتاب با تصویرگری مسعود قرباغی برای نوجوانان بالای ۱۵ سال منتشر شده است تا آن‌ها را با سرگذشت آب و آب‌رسانی در ایران آشنا کند.

بر اساس این خبر «پیدایش قنات و ظهور تمدن‌های جدید»، «مُقَنی‌ها، مهندسان آب و خاک»، «مهندسی طراحی و ساخت قنات»، «سد و بند»، «پیشینه‌ی ساخت آب‌انبار در ایران»، «میرآب‌ها»، «زیرآب»، «تاریخ پیدایش کوزه»، «ساعت آبی»، «مهندسان و آب‌شناسان نامدار ایرانی» و... از جمله موضوع‌هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب «خواب آب» آمده: «آب آبادانی می‌آورد. هر کجا برود آباد می‌کند و هر جا نرود، ویرانی و بَرَهوت و بیابان به جا می‌گذارد. کشور ما روی نوار خشک و نیمه‌خشک کره‌ی زمین قرار دارد؛ به همین دلیل سایه‌ی تهدید و ترس از خشک‌سالی، همیشه بر سر ما ایرانیان بوده و هست.» «نیاکان ما» مجموعه‌ای است که به گوشه‌هایی از فرهنگ و تمدن مردم ایران پس از اسلام پرداخته و تلاش دارد با نگاهی متفاوت به سرگذشت ایران، تاریخ را در دل زندگی مردم و فرهنگ آن‌ها جست‌وجو کند.

از این مجموعه علاوه بر این اثر تاکنون شش کتاب دیگر نیز منتشر شده که «قلم و تاج» سرگذشت وزیران ایرانی اثر ابراهیم حسن‌بیگی و «زنگ‌هاو راه‌ها» سرگذشت بازرگانی در ایران به قلم حسین بکایی است.

هم‌چنین مهدی میرکیایی داستان کتاب و کتاب‌خوانی را در «کاروان دانایی» ‌ و عباس جهانگیریان در کتاب «مدرسه‌ی فرشتگان» داستانپزشکان ایرانی از زمان ساسانیان تاکنون را نقل می‌کند. در همین حال داستان ورزش در ایران در کتاب «گوی و چوگان» به نویسندگی جمال‌الدین اکرمی روایت شده است و با مطالعه‌ی کتاب «خورشید کالسکه‌سوار» حسین بکایی می‌توان با سرگذشت گاهشماری در ایران آشنا شد.

کتاب «خواب آب» در ۶۰ صفحه با جلد سخت و شمارگان ۲هزار و۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به قیمت ۲۸ هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار