سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد بروجرد فراهم شد

لرستان -پانا- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امدادخمینی (ره) لرستان گفت: از ابتدای فعالیت پرداخت تسهیلات خود اشتغالی تا کنون بیش از سه هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد شهرستان بروجرد ایجاد شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد

امین کردعلیوندگفت : سیاست اشتغال در کمیته امداد مبتنی بر آموزش و ایجاد مشاغل خانگی، کارگاه های کوچک و زودبازده با ریسک پذیری کم می باشد.

وی با تاکید بر ایجاد سه هزار و ۱۴۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد بروجرد افزود: این طرح ها در زمینه خدمات، صنایع دستی، دامپروری، شیلات و کشاورزی اجرا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به تخصیص ۱۸۲ میلیارد ریال اعتبارات اشتغال به شهرستان بروجرد خبر داد و افزود: این اعتبارات از محل منابع مالی کمیته امداد بصورت قرض الحسنه و تسهیلات تبصره ۱۶ بانکی برای اجرای ۶۶۲ طرح خوداشتغالی تامین شده و تا پایان سال اجرا می شود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به متقاضیان اضافه کرد: این طرح ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوارهای تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می شود.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد با اعلام اینکه سیاست اشتغال این نهاد حمایت از مشاغل خرد و زود بازده است، افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون یکصد و۳۱ طرح با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در زمینه کشاورزی، صنایع دستی ، خدماتی، دامپروری اجرا شده است که از این تعداد ۶۴ زن سرپرست خانوار مجری طرح مشاغل خانگی بوده اند.

وی به عدم تخیصص اعتبارات در شش ماهه اول سال اشاره کرد و افزود: بیش از پانصد مددجوی واجد شرایط دریافت تسهیلات در نوبت دریافت وام قرار دارند که در صورت ابلاغ اعتبارات بانکی تا پایان سال صاحب شغل می شوند.

کردعلیوند با بیان اینکه اجرای طرح های خود اشتغالی و پرداخت تسهیلات صرفا" در زمینه کسب و کار برای افراد آموزش دیده اجرا می شود افزود: حمایت های فنی، مشاوره و نظارت ناظران فنی اشتغال بعد از اجرای طرح به مدت پنج سال ادامه دارد.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد به آموزش مهارت فنی وحرفه ای بعنوان اولین گام ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت:طی سالجاری ۲ میلیارد ریال به آموزش ۷۶۸ نفر در شهرستان بروجرد تخصیص یافته و مددجویان تحت حمایت به صورت فردی و گروهی با هماهنگی این نهاد می توانند در رشته های مورد علاقه شرکت نمایند.

وی به برنامه توانمند سازی اقتصادی خانوار های کمیته امداد اشاره کرد و گفت: درآمد پایدار و تضمین خرید محصولات صنایع دستی از اولویت های حوزه اشتغال کمیته امداد است که از ابتدای سالجاری تا کنون ۵۱ تخته فرش محصولات مددجویان این نهاد در شهرستان بروجرد به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون ریال خریداری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار