ابلاغ شرط استمرار خدمت کارکنان شاغل در مشاغل اداری آموزش و پرورش

تهران (پانا) - علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بخشنامه شرایط استمرار خدمت کارکنان مشمول بازنشستگی مشاغل اداری را ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۹۶۳۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ شرط استمرار خدمت کارکنان شاغل در مشاغل اداری آموزش و پرورش

در این بخشنامه آمده است: «پیرو بخشنامه شماره 710/6 مورخ 17/02/1397 درخصوص استمرار خدمت همکاران به اطلاع می‌رساند، استمرار خدمت کارکنان شاغل در مشاغل اداری که واجد شرایط بازنشستگی می‌باشند در صورت نیاز به خدمات آن‌ها، با رعایت مفاد ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری و صرفا با اخذ مجوز از حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر خواهد بود.»

متن ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری به شرح زیر است:

«دستگاه اجرایی با داشتن یکی از شرایط زیر می‌تواند کارمند خود را بازنشسته کند:

الف) حداقل سی‌سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و سی‌و‌پنج سال برای مشاغل تخصصی با تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر با درخواست کارمند برای سنوات بالاتر از 30 سال.

ب) حداقل شصت سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت با بیست و پنج‌روز حقوق.

تبصره 1- سابقه مذکور در بند (الف) و همچنین شرط سنی مزبور در بند «ب» برای متصدیان مشاغل ساخت و زیان‌آور و جانبازان و معلولان تا پنج سال کمتر می‌باشد و شرط سنی برای زنان منظور نمی‌گردد.

تبصره 2- دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند کارمندانی که دارای سی‌ سال سابقه خدمت برای مشاغل غیرتخصصی و شصت سال سن و همچنین کارمندانی که دارای سی و پنج سال سابقه خدمت برای مشاغل تخصصی و شصت و پنج سال سن می‌باشند را رأساً و بدون تقاضای کارمندان بازنشسته نمایند.

تبصره 3- دستگاه‌های اجرایی مؤظف‌اند کارمندانی را که دارای شصت و پنج سال سن و حداقل بیست و پنج سال سابقه خدمت می‌باشند را بازنشسته کنند. سقف سنی برای متصدیان مشاغل تخصصی هفتاد سال است. کارمندان تخصصی فوق‌الذکر که سابقه خدمت آن‌ها کمتر از بیست و پنج‌سال است، در صورتی که بیش از بیس سال سابقه خدمت داشته باشند می‌توانند تا رسیدن به بیست و پنج سال سابقه، ادامه خدمت دهند و در غیر این صورت بازخرید می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار