عضو کمیسیون امنیت ملی:

سرنگونی «نتانیاهو» در آینده نزدیک تحقق پیدا می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شکست‌های متوالی نتانیاهو در ائتلاف گروه B، انتخابات اسرائیل و تشکیل کابینه سرنگونی کامل وی را در آینده نزدیک رقم می‌زند.

کد مطلب: ۹۶۳۱۶۲
لینک کوتاه کپی شد
سرنگونی «نتانیاهو» در آینده نزدیک تحقق پیدا می‌کند

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با خانه‌ملت در واکنش به انصراف «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل از تشکیل کابینه گفت: نتانیاهو یکی از سرسپرده‌های استکبار جهانی است که دستش به خون هزاران نفر آغشته شده و وابستگی خود را ثابت کرده است.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ائتلاف ضدایرانی گروه B تصریح کرد: از ابتدا مشخص بود که اهداف این ائتلاف به سرانجام نخواهد رسید، زیرا آنها به دنبال جنگ نظامی و افزایش ناامنی در منطقه بودند بدون آنکه قدرت گروه «مقاومت» و جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند.

وی افزود: بیداری مردم در عربستان و منطقه اجازه تحقق اهداف گروه B را نداد، اکنون نیز اجازه نمی‌دهند که ائتلافی دیگر علیه ملت مردم مظلوم منطقه شکل بدهند.

نانواکناری یادآور شد: نتانیاهو نتوانست کابینه تشکیل دهد اما این احتمال می‌رود که بنی گانتز هم در تشکیل کابینه موفق نشود، شرایط داخلی اسرائیل مورد نظر مردم نیست. در صورتی که این افراد برای تشکیل کابینه به دنبال اتحاد باشند نیز به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نمی‌کنند اما در آینده نزدیک سرنگونی نتانیاهو را شاهد خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، معتقد است: این تحولات را می‌توان به معنای پایان عمر سیاسی نتانیاهو قلمداد کرد، وی علاوه بر شکست در انتخابات و تشکیل کابینه با همراهی و همکاری آمریکا و عربستان نیز نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند. این شکست‌های پی در پی سرنگونی نتانیاهو را قطعی‌تر می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: تغییر و تحولاتی که در منطقه رخ داده به ویژه تغییر مواضع حاکمان سعودی و امارات نسبت به ایران و شکست نتانیاهو شرایط تحقق صلح و امنیت پایدار را فراهم کرده لذا امیدواریم پیشنهاد صلح ایران به زودی مورد توافق همه کشورهای حوزه خلیج فارس قرار بگیرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل که پیشتر از سوی این رژیم مأمور تشکیل کابینه شده بود، از تشکیل کابینه فراگیر انصراف داد. بر اساس گزارش منابع خبری؛ نتانیاهو اختیار تشکیل کابینه را به «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی بازگردانده و احتمال می‌رود «بنی گانتز»، رئیس ائتلاف آبی و سفید مأمور تشکیل کابینه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار