معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد:

شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب

همدان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان همدان با شعار شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب همزمان با مدارس سراسر کشور در روز چهارشنبه 1/8/98 و در دو نوبت صبح (9:30) و بعد از ظهر (14:30) خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش آموزی طلایه دار گام دوم انقلاب

یوسف سعیدی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا نوجوانان و جوانان با استفاده از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی)، در مسیر گام دوم انقلاب هر چه با شکوهتر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.
سعیدی ترویج مشورت در انجام امور، ارتقاء روحیه مشارکت جویی و دستیابی به جامعه مدنی، بهره گیری از روحیه تعاون و همکاری در کارها، تکیه بر خرد جمعی، آموختن اصول انتخاب اصلح در همه موارد اجتماعی، احترام به نظم و قانون و تلاش در جهت گسترش علم و فناوری را از برکات و آثار شوراهای دانش آموزی بیان کرد.
او با بیان این که تشکیل شوراهای دانش آموزی مطابق با دستورالعمل شماره 136388 مورخ 10/07/97 در مدارس قانونی است، افزود: مدیران مدارس باید زمینه برگزار شدن انتخابات شوراهای دانش آموزی را فراهم کرده و به اعضای شورای دانش آموزی به عنوان مشاور در امور اجرایی و ناقل پیشنهادات و نظرات سایر دانش آموزان بها دهند.
سعیدی ادامه داد: از تعداد 281260 دانش آموز استان، تعداد 227554 دانش آموز مشمول طرح و واجد شرایط در انتخابات هستند که در این میان از 2558 آموزشگاه 1590 آموزشگاه انتخابات را برگزار خواهند کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل متبوع با بیان این که انتخابات شورای دانش آموزی یک حماسه سیاسی دانش آموزی کوچک با هدف مشارکت در برنامه های اجتماعی و گروهی است، گفت: از بین مدارس استان 765 آموزشگاه، دخترانه و 825 آموزشگاه، پسرانه هستند که از این میان تمام مدارسی که از پایه سوم ابتدایی به بعد دانش آموز دارند باید در انتخابات شوراها شرکت کنند.
سعیدی اظهار کرد: در سال جاری برای ایجاد تحرک و پویایی در بین دانش آموزان، سازماندهی جدیدی در شوراها شکل گرفته و 18 انجمن طرح ریزی و محتوایی جهت فعالیت های این انجمن ها تدوین شده است که بنا است انشاالله در چارچوب این 18 انجمن، مسئولیت ها و فوق برنامه های زیادی از جمله یادواره شهدای دانش آموز با نام لاله های روشن، حمایت از کالای ایرانی، زندگی به سبک روح الله (آیینه زمان)، تدوین بیانیه گام دوم انقلاب و فعال شدن انجمن های 18 گانه در قالب طرح های جدید به شورای دانش آموزی واگذار شود.
او خاطرنشان کرد: براساس ماده 18 آیین نامه اجرایی مدارس، شورای دانش آموزی، به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسایل آموزشی، پرورشی، انضباطی، ورزشی و فوق برنامه و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم دوسویه بین دانش آموزان و اولیای مدرسه و ارج نهادن به شخصیت و کرامت آنان و تقویت اعتماد به نفس، خود باوری، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی در آنان در سطح مدارس تشکیل می‌شود.
سعیدی ادامه داد: شوراهای دانش آموزی در کلیه آموزشگاه‌ها اعم ازابتدایی، دبیرستان‌ها، هنرستان‌ها و مراکزپیش دانشگاهی تشکیل و انتخابات آن هرسال تحصیلی به صورت هماهنگ و با پیام وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل متبوع با بیان این که دانش آموزان کاندید شورای دانش آموزی می‌توانند به مدت یک هفته پیرامون دیدگاه‌ها، نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازند، گفت: دانش آموزان علاقمند به عضویت درشورا باید حداقل 15 روز قبل از انتخابات کاندید شده و در دفتر مدرسه ثبت نام کنند و مدیر موظف است با همکاری شورای مدرسه و مربیان پرورشی اسامی کاندیداهای نهایی را از طریق نصب در تابلو اعلانات مدرسه اعلام و در مراسم آغازین به اطلاع دانش آموزان برساند.
سعیدی در پایان اهداف شوراهای دانش آموزی را به شرح ذیل بیان کرد:
بهره وری از شیوه نامه‌های پرورشی و آموزشی و مراقبت بر همسویی فعالیت‌های شورای دانش‌آموزی و کمیته‌های آن با مفاد آیین نامه اجرایی مدارس.
بررسی پیرامون چگونگی مشارکت دانش آموزان در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و اجرایی مدرسه و ارائه پیشنهاد به مدیر مدرسه و همکاری در برنامه‌ریزی و اجرای مناسبت‌های مذهبی و انقلابی در مدرسه و اداره نشریه‌های دانش آموزی و همکاری در اداره امور کتابخانه مدرسه.
همکاری در ارتقاء مهارت فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی دانش آموزان و برگزاری مسابقات مربوطه و برگزاری نماز جماعت و اداره نمازخانه مدرسه.
همکاری در تشکیل و اداره تعاونی آموزشگاهی وشرکت موردی در جلسات شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان.
دعوت از دانش آموزان برای همکاری با شورا در پیشبرد فعالیت‌های پرورشی و آموزشی همکاری در تقویت هویت دینی و انقلابی دانش آموزان.
همکاری با معاون پرورشی و تربیت بدنی مدرسه در اجرای برنامه‌های و فعالیت‌های پرورشی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار