مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

سند تحول بنیادین بر رشد فضایل اخلاقی در بین دانش آموزان تاکید دارد

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی بر رشد فضایل اخلاقی در بین دانش آموزان تاکید شده است.

کد مطلب: ۹۶۳۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین بر رشد فضایل اخلاقی در بین دانش آموزان تاکید دارد

آیین تجلیل از برترینهای اردوی ملی پیشتازان سازمان دانش آموزی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاون فعالیتهای سازمان دانش آموزی کشور در محل سالن اندیشه اداره کل برگزار شد.

ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم با بیان اینکه استان مرزی آذربایجان غربی با رنگین کمان اقوام، ۱۲هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ اظهار داشت: دانش آموزان امروز، آینده سازان میهن اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: از پنج هزار مدرسه استان، ۳۰۶۵مدرسه روستایی است که نشان از پراکندگی جغرافیایی دارد.

محمدی ادامه داد: استان آذربایجان غربی در دو سال گذشته در ارزیابی شاخصهای عمومی و اختصاصی جزو استان های برتر کشور بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: رساندن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه مطالبه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

این مقام مسئول بیان کرد: هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکرد تربیتی دارد و این مهم وظیفه سنگین مربیان تربیتی را بیش از پیش نمایان کرده است.

وی با بیان اینکه ارزشمندترین انسانها با تقواترین آنهاست و این در سایه نهادینه سازی مکارم اخلاق است؛ افزود: زندگی با عزت تنها در گرو ایمان به خدا و چنگ زدن به ریسمان الهی قرآن کریم است.

محمدی، اخلاق را نقطه عطف پویایی و شکوفایی جامعه دانست و افزود: اگر دانش آموزان خود را به اخلاق حسنه مزین کنند زندگی لذت بخش خواهد بود.

وی اضافه کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، هدف زیر نظام برنامه درسی ملی راهبری پنج عصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق عنوان شده است و شناخت توانایی ها خود و ارتباط صحیح با خدا و جهان اطراف حاصل این راهبری خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار