دستگاه‌های اجرایی با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند

بیرجند (پانا) ـ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی روز دوشنبه در حاشیه نشست جمع بندی بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بیرجند در گفت و گو با خبرنگاران گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلفند با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد قاطع کنند و نظام مهندسی نیز بویژه شهرداری ها،دهیاری ها و بخشداری ها توجه خاصی به این موضوع داشته باشد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌های اجرایی با ساخت و ساز غیرمجاز برخورد کنند

سید کمال الدین میرجعفریان افزود: در املاک دولتی و غیردولتی نباید خارج از ضوابط، ساخت و ساز شود و این مهم باید در حریم‌های شهری و روستایی هم مد نظر قرار گیرد.


او ادامه داد: یکی از مهمترین پروژه های نیمه تمام مورد بازدید بیرجند، هنرستان کاردانش شمال شهر بود که با توجه به پوشش ۴۵۰ دانش‌آموز، امیدواریم با تلاش اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تا پایان آبان ماه شاهد بهره‌برداری از این هنرستان ۱۵ کلاسه باشیم.


میرجعفریان اظهار داشت: ساختمان نیمه کاره کانون پرورش فکری کودکان بیرجند مشکل حقوقی داشت که با همکاری اداره راه و شهرسازی، نوسازی مدارس و شهرداری عملیات اجرایی آن ازسه‌شنبه آغاز خواهد شد.


اوگفت: در ارتباط با شهرک صنوف آلاینده مشکلات که قرار است بیش از ۱۷۰۰ کارگاه در آن مستقر شوند،بخش عمده ای از اجرایی و حقوقی آن با مساعدت دستگاه‌های ذیربط تعیین تکلیف شد که امیدواریم در یک بازه زمانی یک ماه اجرایی و انجام شود.


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی درباره مشکلات زیرساختی اراضی موسوی بیرجند گفت: در ارتباط با صدور پروانه‌ها شهرداری و شورای شهر همکاری لازم را داشته باشند و نیز دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ذیربط در مدت ۱۵ روز مشکلات پیش رو برای تامین زیرساخت ها را جمع‌آوری و به دفتر فنی استانداری ارایه دهند تا بررسی و تعییت تکلیف شود.


او با بیان اینکه عملیات اجرایی خانه مطبوعات و سالن آمفی تئاتر علامه فرزان همچنان ادامه دارد، افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شرطی که اداره کل ارشاد اسلامی عملیات اجرای پروژه را تسریع بخشد در تخصیص منابع کمک خواهد کرد.


میرجعفریان از بهره‌برداری پل غیرهمسطح شمال غرب استان در تقاطع کمربندی شهر بیرجند و جاده بیرجند-سه قلعه تا دهه فجر خبر داد و گفت: این پل تا حد قابل ملاحظه‌ای مشکلات ترافیکی ورودی مرکز استان را مرتفع خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار