عباسپور خبر داد: راه‌اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیا و مربیان در 10 درصد مدارس کشور

تهران (پانا) - مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از راه‌اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیا و مربیان در 10 درصد مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۶۳۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
عباسپور خبر داد: راه‌اندازی اتاق گفت‌وگوی اولیا و مربیان در 10 درصد مدارس کشور

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان در مراسم بزرگداشت و آیین ملی هفته پیوند اولیا و مربیان که صبح امروز در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش درباره برداشتن دیوار بین مدرسه و خانه اشاره کرد و گفت: «این مساله مطالبه اصلی انجمن اولیا و مربیان است. برداشتن دیوار بین مدرسه و خانه نیازمند تلاش همه حوزه‌های آِموزش و پرورش و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور است.»

او گفت: «خانواده و نقش آن در سند تحول بنیادین بسیار پررنگ و با اهمیت است. در سند آمده است که خانواده باید در تمامی سطوح آموزش و پرورش از سیاست‌گذاری، اجرا و نظارت نقش داشته باشد. ساختار انجمن اولیا و مربیان طوری طراحی شده است که نمایندگان اولیا و خانواده‌ها در همه سطوح آموزش و پرورش نقش داشته باشند و این ارتباط در سطح ستاد و مدرسه به‌طور کامل برقرار باشد.»

مدیر کل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش در رابطه با اقدامات انجام شده این شورا برای بهبود رابطه میان اولیا و مربیان گفت: «یک سامانه پایش ناوگان حمل و نقل با همکای سامان شهرداری‌ها راه‌اندازی شده که از ۱۵ شهریور کار ساماندهی را آغاز کرده است. همچنین راه‌اندازی اتاق گفتگوی اولیا و مربیان در 10 درصد از مدارس کشور در نظر گرفته شده تا همکاری‌ها میان اولیا و مربیان انجام شود اما در برخی از استان این آمار به ۲۰ درصد رسیده است. کارگروه‌های مهارتی را در مدارس راه‌اندازی کردیم که والدین می‌توانند برای ارایه خدمت به مدرسه وارد این کارگروه‌ها شوند.»

او ادامه داد: «۳۵۲ مرکز مشاوره در کشور داریم که در سال ۹۷ تعداد ۵۲ مرکز جدید جهت مشاوره به والدین به این تعداد اضافه شد. تاکنون ۱۰۳ هزار و ۶۷۳ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند. علاوه‌بر این تجهیز ۳۰ مرکز مشاوره در مناطق خاص با تخصیص اعتبارات ویژه از طرف سازمان برنامه بودجه در نظر گرفته شده است.»

عباسپور گفت: «در سال ۹۷ حدود ۳۰۰ هزار مجله پیوند اولیا و مربیان چاپ شده است اما امسال به‌علت مشکل کاغذ این تعداد به ۲۰۰ هزار تعداد کاهش پیدا کرد.»

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش گفت: «یکی از وظایف اساسی ما در شوارها آموزش ارتباط با خانواده‌هاست. ما حدود ۱۲۷ هزار و ۸۳۷ دوره آموزشی برگزار کردیم که والدین در آن شرکت کردند. ما تلاش کردیم در حوزه سند تحول هم به اعضای شوراها و هم روسای انجمن را داشته باشیم. یک سامانه ویژه آموزش خانواده و دوره‌های مجازی نیز برای این امور در نظر گرفته شده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار