اتفاقات خوبی در خصوص مترو در پیش رو است

قم (پانا) - معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در حوزه مترو اتفاقات خوبی در پیش رو است در حالی که کل کشور درگیر شرایط نامطلوب اقتصادی و عمرانی است.

کد مطلب: ۹۶۲۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
اتفاقات خوبی در خصوص مترو در پیش رو است

علیرضا قاری قرآن عصر دیروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در حوزه عمرانی در شهرداری قم، اظهار کرد: شهرداری در بخش آسفالت در سال ۹۴ تا سال ۹۷ جهش کلی داشته که بالغ بر ۳۰۰ هزار تن آسفالت را توزیع کردیم که این آمار در سال ۹۷ حدود ۲۵۰ هزار تن بود.
وی با بیان اینکه برای سال ۹۸ پیش‌بینی توزیع ۲۵۰ هزار تن آسفالت در شهر را انجام‌ داده‌ایم، تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۳۰ هزار تن آسفالت در مناطق توزیع شده است و مابقی هم به تناسب در ماه‌های آینده خصوصا در دو ماه پایانی سال انجام خواهد شد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: نگاه کلی به وضعیت توزیع آسفالت نشان می‌دهد که شهرداری روند مطلوبی را در توزیع آسفالت پی گرفته است؛ در دو سه ماه اول سال حجم کمتری در توزیع داشتیم که در ماه‌های اخیر شدت یافته است و این روند ادامه خواهند یافت، البته بضاعت مناطق در تامین محل برای توزیع آسفالت به جهت تامین ابعاد مختلف پروژه کمی کمتر شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری منابع قیر خوبی برای تولید آسفالت دارد، گفت: امکانات و تجهیزات مطلوبی هم برای کارخانه آسفالت تامین شده است.
قاری قرآن با تاکید بر اینکه سهم ۲ تا ۲.۵ برابری در فضاهای مختلف شهری هزینه شد، افزود: توسعه فضای سبز، توسعه وسائل حمل و نقل عمومی، پروژه‌های بهسازی ورودی‌ها، پل‌های تقاطع غیرهمسطح و… جزو پروژه‌هایی بوده که در سال‌های اخیر در دستور کار شهرداری بوده است.
وی بیان کرد: تکمیل تقاطع غیرهمسطح جعفریه، میدان ولیعصر، پیاده‌راه چهارمردان و… هم جزو پروژه‌هایی است که در آینده تکمیل می‌شود.
معاون شهردار قم با اشاره به پروژه‌های ورزشی و فرهنگی شهرداری افزود: مجموعه‌های ورزشی در دو تیپ کوچک و بزرگ در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم در نیمه اول سال آینده کل پروژه‌های در حال ساخت بهره‌برداری شود که تاکنون دو مورد افتتاح شده و باید پس از افتتاح این پروژه‌ها به دنبال دور دوم ساخت پروژه‌های ورزشی و فرهنگی باشیم.
وی با بیان اینکه در ابتدای کار ورود مناطق به این موضوع با سختی اتفاق افتاد، تصریح کرد: البته سازمان فرهنگی ورزشی هم باید خود را برای بهره‌برداری از این مجموعه‌ها تجهیز کند.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: پیشرفت کلی پروژه مترو هم ۴۷ درصد در فاز اول است؛ در بدو ورود تیم جدید به شهرداری، برنامه‌ای به شورا ارائه کردیم که اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ بود که در ابتدا تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را در دستور کار قرار دادیم.
وی با اشاره به پروژه‌های تکمیل‌شده در سال‌های اخیر بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها که در شهر گره‌های ترافیکی هم ایجاد کرده بود تقاطع غیرهمسطح ۱۵ خرداد بود، همچنین پروژه پل میثم و تقاطع کریمی هم از این دست پروژه‌ها بود. تقاطع شهدای مدافع حرم، شهرک قدس، بلوار آیت‌الله بروجردی و… نیز از دیگر پروژه‌های شاخص اجرا شده بوده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به احداث پیاده‌راه ارم تصریح کرد: این پروژه مسائل مختلفی داشت اما امروز شاهدیم که این محور یک عملکرد مثبت را در مرکز شهر ایجاد کرده و آرامش مطلقی را برای مردم فراهم کرده است.
وی با اشاره به وضعیت بلوار جمهوری اسلامی گفت: فاز اول این پروژه در میدان امام حسین تکمیل شد؛ مترو در پروژه‌های اصلی به صورت فازبندی اجرا کردیم که تونل آن تا میدان ولیعصر تکمیل شد و تونل دستی هم تا میدان بقیه‌الله تکمیل شده و تا مسجد جمکران حفاری و ایستگاه‌ها باقی مانده است.
قاری قرآن بیان کرد: خط دو مترو نیز در مرحله مطالعات است و منوریل هم وضعیت نامشخصی دارد.
وی با بیان اینکه در سال ۹۸ و افق بعدی احداث پل امینی بیات را در دستور کار داریم، گفت: با تکمیل تملکات، این پروژه تکمیل خواهد شد، همچنین باغ پرندگان، بلوار فردوسی هم در دستور کار شهرداری است. تقاطع خیابان امام خمینی و بلوار شهید کیوانفر هم تامین مالی شده که در دستور کار برای احداث امسال است.
قاری قرآن با تاکید بر اینکه تقاطع ورودی جعفری و کمربندی امام علی، بوستان‌های کوثر، شهربازی و… هم در مرحله تکمیل هستند اظهار کرد: تا سال ۹۷ و ۹۸ بالغ بر ۲۳ پروژه کلان در شهر اجرایی شده که با پروژه‌های جزئی سطح شهر بیش از ۵۰۰ پروژه احداث شده است.
وی بیان کرد: پروژه‌های بزرگ شهری سهم ۷۰ درصدی از بودجه عمرانی شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.
معاون شهردار قم یکی از پروژه‌های شهرداری را اجرای نیوجرسی وسط کمربندی امام علی عنوان کرد که به شهرداری تحمیل شد و افزود: ۶ کیلومتر از پروژه تکمیل شد و مابقی آن نیز تا پایان سال اجرایی می‌شود.
وی گفت: نیوجرسی‌های آماده وجود ندارد و به همین خاطر زمان‌بر است و به مرور با تولید نیوجرسی نصب انجام خواهد شد.
قاری قرآن با بیان اینکه پروژه ورودی جعفریه به مرور در حال تکمیل است، گفت: از نظر حجمی پروژه، خاص نیست اما از نظر مدیریت ترافیک وضعیت خاصی دارد و باید به مرور تکمیل آن انجام شود چراکه مسیر قابلیت انسداد ندارد و به نظر می‌رسد با این وضعیت تا اواسط سال آینده درگیر پروژه باشیم.
وی با اشاره به وضعیت شهربازی غدیر گفت: کار عمرانی پروژه تقریبا تمام شده است و نصب تجهیزات توسط سرمایه‌گذار از پروژه کمی عقب‌تر است.
معاون شهردار قم به پروژه تقاطع فردوسی و پیامبراعظم اشاره کرد و افزود: این پروژه شبیه به تقاطع کریمه است اما در این پروژه بخش‌هایی تکمیل شده و بخش‌هایی در مرحله بتن‌ریزی است و سعی داریم تا دو ماه آینده مجموعه پل برای عبور زیرگذر تکمیل شود و زیرگذر تا بهمن‌ماه آماده بهره‌برداری و بازگشایی شود تا به مرور راست‌گردها را نیز به بهره‌برداری برسانیم.
وی گفت: پل مستقیم تقاطع میدان ولیعصر نیز تا آبان ماه بازگشایی خواهد شد و به مرور پل جهتی نیز آماده‌سازی خواهد شد؛ اگر زمان به ما اجازه دهد تلاش داریم قبل از پایان سال کامل پل را افتتاح کنیم که کابل‌کشی در این پروژه اهمیت زیادی دارد؛ امکان حذف ترافیک دور میدان نیست وگرنه قابلیت افتتاح پروژه زودتر فراهم می‌شد.
قاری قرآن با اشاره به پروژه مترو هم گفت: در ایستگاه a9 در مرحله نازک‌کاری هستیم؛ نقشه‌های فاز دو هم تکمیل و ابلاغ شده و کماکان منتظر بحث ابلاغ شورای عالی فنی برای قیمت پروژه هستیم که اگر انجام شود سرعت کار بسیار بالا خواهد رفت. در بخش‌هایی به دنبال روسازی هم هستیم.
وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح جمهوری بیان کرد: بخش اول این پروژه از میدان امام حسین تا سه راهی سواران و نور است که در مرحله اول تکمیل نقشه صورت گرفت؛ در بخش دوم ورودی از سمت امام حسین و در بخش سوم یادگار امام و بخش پایانی هم ادامه آن است. نقشه‌ها در حال حاضر ابلاغ شده تا سه جبهه کاری فعال شود. انبوهی از تاسیسات در بخش اول پروژه داریم که باید جابجا شود.
معاون شهردار قم با تاکید بر اینکه سال گذشته و امسال اقدام ویژه‌ای در تامین مالی پروژه‌ها صورت گرفت، افزود: اگر در حوزه تملکات هم این گونه گام برداریم سرعت پروژه‌ها بسیار بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه در کل شهر تهران تنها یک پروژه به عنوان تقاطع غیرهمسطح کار می‌شود، گفت: باید در استان و شورا همه دست به دست هم دهند تا فضای کاری که شکل گرفته تقویت شود و کارهای بزرگی در شهر برای خدمت به مردم شکل بگیرد.
قاری قرآن تصریح کرد: در حوزه مترو هم اتفاقات خوبی در پیش رو است در حالی که کل کشور درگیر شرایط نامطلوب اقتصادی و عمرانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار