حمیدی: امسال 1938مدرسه پویا افتتاح می شود

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه کشوری مدرسه پویا با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و فرماندار شمیرانات در مدرسه دخترانه شهید بهشتی واقع در منطقه یک تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: امسال 1938مدرسه پویا افتتاح می شود

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، در این مراسم با اینکه می‌خواهیم دختر و پسرهایمان در مدرسه شاد باشند، گفت: باید دانش‌آموزان دبستانی ما در مدرسه سواد حرکتی‌شان بالا بروند و بتوانند فعالیت‌های مختلف را در موقعیت‌های مختلف انجام دهند.
وی افزود: تلاش می‌کنیم فعالیت‌های حرکتی دانش‌آموزان در همه مدارس ایران افزایش پیدا کند و اولویت مان دانش اموزان ابتدایی است و بویژه مدارس دخترانه تهران است.
حمیدی گفت: ما امسال 1938 مدرسه پویا را افتتاح می‌کنیم و از این تعداد 380مدرسه در مدارس ابتدایی افتتاح می‌شود.

به گفته او، 200مدرسه تا آخر هفته تربیت بدنی افتتاح می‌شود.
وی خطاب به دانش‌آموزان اولین مدرسه پویای کشور گفت: مراقب باشید موبایل و تلویزیون و بازی‌های کامپیوتری شما را از تحرک دور نکند.

همچنین حکیم‌زاده، معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان مدرسه شهید بهشتی گفت: ما دوست داریم به دانش‌آموزانمان در مدرسه خوش بگذرد. باید ورزش کنید و اگر می‌خواهید دلتان خوش باشد هم بانشاط باشید و هم باهم دوست باشید و به هم کمک کنید.
وی افزود: همه تلاش معاونت تربیت بدنی وزارتخانه این است که دختران ما در مدارس وضع بهتری داشته باشند و این برای ما بسیار ارزشمند است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش گفت: امیدواریم دانش‌آموزانمان از همان پیش‌دبستانی بانشاط به پایه‌های بالاتر راه یابند.
او بر جایگزینی فعالیت‌های حرکت‌محور به جای استفاده از محتوای مدادکاغذی برای آموزش پیش‌دبستانی تاکید کرد.
حکیم‌زاده افزود: گاهمان به فعالیت حرکتی فقط جنبه سلامتی ندارد بلکه معتقدیم دانش‌آموزان از طریق ورزش می توانند شاد باشند.
همچنین در کارگروهی که در تبریز برگزار شد در حال بررسی هستیم که چطور درس ریاضی و دیگر درس‌ها از طریق ورزش به دانش‌آموزان منتقل شود. امیدواریم ساحت تربیت بدنی و زیستی با ساحت‌های پنجگانه سند تحول آمیخته و موجب رشد دانش اموزان مان شود.

در انتهای مراسم از کتاب راهنمای آموزشی مدرسه پویا و پوستر راهنمای حرکات کششی در کلاس رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار