مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:هدف اصلی سند تحول بنیادین، تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور است

یاسوج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد، سند تحول بنیادین نقشه راه، چشم انداز و مسیر حرکت وزارت آموزش و پرورش تا افق سال ۱۴۰۴ است و هدف اصلی آن، تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور است.

کد مطلب: ۹۶۲۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش  و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:هدف اصلی  سند تحول بنیادین، تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور است

هادی زارع پور در نشست شورای آموزش وپرورش استان با تشریح روند تصویب طرح تحول بنیادین در جلسات شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۹و ۹۰گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر اجرای جامع، کامل و دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید دارند.

وی گفت: این سند مهرماه سال ۱۳۹۰ در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به تصویب نهایی رسید و برای تهیه و تدوین آن نیز یک گروه ۵۰۰ نفره اقدام به کار علمی و کارشناسی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این سند دارای هشت فصل و ۶ زیرنظام است و اجرای تمامی برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باید مبتنی بر آن باشد.

زارع پور عنوان کرد: هدف اصلی از تهیه، تدوین، تصویب و اجرای این سند تغییر و اصلاح نظام تعلیم و تربیت کشور و حرکت آن به سوی یک الگوی اسلامی - ایرانی و در تراز انقلاب اسلامی ایران است.

وی ابراز داشت: بر اساس این سند مدارس کشور کانون انواع تحولات فرهنگی و اجتماعی در هر محله یا منطقه خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این سند معلمان کشور عنصر اصلی تعلیم و تربیت بوده و دارای شخصیت علمی و تربیتی می شوند.

هادی زارع پور با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله و اسناد فرادستی تدوین شده است اظهار داشت: این سند با تلاش یک گروه ۵۰۰ نفری و با لحاظ کردن دیدگاههای امام راحل، مقام معظم رهبری و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی تدوین شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار