حذف یارانه ثروتمندان؛ مطالبه ملی است

تهران (پانا) - اختصاص یارانه به افرادی که اصولا نیازی به آن ندارند، مصداق بارز اتلاف منابع حیاتی کشور و اقدامی در مسیر تضعیف توان مالی دولت به حساب می آید.

کد مطلب: ۹۶۲۸۸۵
لینک کوتاه کپی شد
حذف یارانه ثروتمندان؛ مطالبه ملی است

به گزارش نورنیوز، شتاب دولت در «حذف یارانه ثروتمندان»، به یکی از مطالبات ملی و ضرورتهای اقتصادی کشور تبدیل شده است.

با توجه به اینکه جامعه هدف دولت در اعطای یارانه، افراد دارای درآمد متوسط، افراد فقیر و آسیب پذیر هستند، اختصاص یارانه به افرادی که اصولا نیازی به آن ندارند، مصداق بارز اتلاف منابع حیاتی کشور و اقدامی در مسیر تضعیف توان مالی دولت به حساب می اید.

با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور و تکلیف قانونی که بر اساس تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۹۸ بر عهده دولت گذارده شده، هم اکنون، زمان پالایش افراد دریافت کننده یارانه و صورتبندی و تنظیم دوباره لیست افراد ( بر اساس دهک های تعیین شده و نیاز آنها) فرا رسیده است.

مروری بر داده ها و نتایج یکی از مهم ترین نظرسنجی های صورت گرفته در این خصوص، به خوبی نشان می دهد که "حذف یارانه ثروتمندان"، چگونه به یک "مطالبه عمومی" در کشور تبدیل شده ست.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته، ۴۹ درصد از شهروندان خواستار حذف یارانه خانوارهای ثروتمند شده اند. این در حالیست که ۲۹ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی خواستار استمرار روند فعلی و اعطای یارانه به همه افراد و اقشار جامعه هستند.

نکته حائز اهمیت اینکه ۱۷ درصد دیگر، معتقدند که یارانه همه افراد، به جز کسانی که شدیدا نیازمند هستند، باید قطع شود. ۳/۸ درصد نیز به این سوال پاسخی ندادند و گزینه «هیچ کدام» را انتخاب کرده اند.

در این نظرسنجی عمومی ، ۴۵۰۹ نفر ازشهروندان سراسر کشور در مورد سیاستهای دولت برای پرداخت یارانه نقدی در شرایط فعلی نظر داده اند.

۵۱ درصد افراد مشارکت کننده در این نظرسنجی از اقایان و ۴۹ درصد هم از خانم ها بودند.گفتنی است در میان نمونه آماری افراد حاضر در نظرسنجی، ۴۲/۵ درصد در بازه سنی ۳۰ تا ۴۹ ساله، ۳۰.۸ درصد در بازه سنی ۱۸ تا ۲۹ ساله و ۲۶/۶ درصد در بازه سنی ۵۰ سال و بالاتر قرار دارند.

نکته دیگر در خصوص نتایج نظرسنجی اینکه نظر ساکنان روستاها با ساکنان شهرها تفاوت زیادی ندارد.

در هر حال، نتایج نظرسنجی فوق، در کنار ده ها داده منطقی،اقتصادی و اصولی دیگرایجاب می کند که قانون حذف یارانه افراد ثروتمند با شتاب بیشتری صورت بگیرد تا دولت بتواند از محل دستیابی به منابع جدید، مشکلات حاد طبقات کمتر برخوردار را به صورت مناسب تری حل و رفع نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار