دیدار قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل با مدیرکل وزارت امور خارجه

تهران (پانا) - قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در ایران با مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه دیدار و درباره نحوه تعامل با سازمان‌های بین‌المللی برای تأمین منافع جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۹۶۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دیدار قائم‌مقام وزیر آموزش‌وپرورش در امور بین‌الملل با مدیرکل وزارت امور خارجه

به گزارش مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، در این دیدار غلامرضا کریمی، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران با آقای اسپری، مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه درباره نحوه تعامل با سازمان‌های بین‌المللی از جمله آیسسکو در شرایط کنونی، بحث و تبادل نظر کرد. دو طرف بر استفاده حداکثری از ظرفیت این سازمان‌ها برای پیشبرد اهداف علمی، آموزشی و فرهنگی کشورمان در سطح بین‌المللی به ویژه در گستره جهان اسلام تأکید کردند.

در این جلسه، کریمی با ارائه گزارش آخرین فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، از وزارت خارجه خواست تا همکاری لازم را در تسهیل تعاملات بین‌المللی وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون ملی آیسسکو با دیگر کشورها و جهان اسلام، در چارچوب تأمین مصالح و منافع ملی کشور، بیش از پیش مساعدت کند. دو طرف همچنین درباره نحوه پرداخت حق عضویت سازمان آیسسکو بحث و تبادل نظر کردند و توافق شد که وزارت امور خارجه موضوع را از طریق مجاری قانونی ذیربط پیگیری کند.

در این دیدار مدیرکل امور بین‌المللی محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه بر همراهی و همکاری مستمر این وزارتخانه با امور بین‌الملل وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون ملی آیسسکو تاکید کرد و خواستار ارتباطات و تعامل بیشتر این دو حوزه شد. او ابراز امیدواری کرد که این تعامل تنگاتگ و مستمر، نتایج مفید و پرباری را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار