مدیرانی که مشکل تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را حل نمی‌کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار؛ این مدیران نمی‌توانند کهگیلویه و بویراحمد را مدیریت کنند

یاسوج (پانا) - معاون سیاسی امنیتی استاندار با انتقاد از عدم اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش تاکید کرد، این تیپ مدیران نمی‌توانند استان را اداره و مدیریت کنند.

کد مطلب: ۹۶۲۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیرانی که  مشکل تنها هنرستان کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را حل نمی‌کنند

نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد روز دوشنبه با حضور احد جمالی معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی با هدف بررسی وضعیت ساماندهی فضاهای آموزشی و امکانات و تجهیزات گرمایشی در یاسوج برگزار شد.

مدیر کل آموزش و پرورش در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از کمیته های پنج گانه پروژه مهر ادارات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در سطح کشور یکی از استان های بودیم که سال تحصیلی را با کمترین مشکل آغاز کردیم.

هادی زارع پور با بیان اینکه سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهم ترین مولفه ها برای شروع سال تحصیلی است، گفت: ما استان اول در بحث هم سنجی نیروی انسانی در کشور بودیم.

مدیر کل آموزش و پرورش یکی از دستور کارهای جلسه گذشته شورای آموزش و پرورش استان را حل مشکل فضای فیزیکی هنرستان آیت الله ملک حسینی برشمرد و گفت: دستور استاندار مبنی بر رفع مشکل فضای فیزیکی هنرستان و جابه‌جایی سازمان نظام مهندسی بر زمین ماند و با گذشت یک ماه از سال تحصیلی جدید هنوز که هنوزه همتی برای حل فضای فیزیکی هنرستان نشده است.

بالغ بر ۱۰۰ دانش‌آموز که اکثرا از مناطق محروم و دورافتاده کهگیلویه و بویراحمد هستند در دو رشته گیاهان دارویی و ماهیان سردآبی در هنرستان کشاورزی تحصیل می‌کنند.

امروز برای دومین بار این موضوع در شورای آموزش و پرورش مطرح شد و احد جمالی که ریاست جلسه را به عهده داشت گفت: متاسفم برای مدیرانی که در شورای آموزش و پرورشی که به ریاست استاندار به عنوان نماینده دولت برگزار می‌شود مصوبه را امضا اما در اجرایی کردن آن کوتاهی می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در رابطه با چنین مدیرانی باید تجدید نظر شود. مدیری که در جلسه حاضر می‌شود اگر نسبت به مصوبه معترض است باید آن را اعلام کند نه اینکه مصوبه را امضا ولی اجرا نکند. نتیجه این نشست را به استاندار اعلام می‌‌کنم که این تیپ مدیران نمی‌تواند استان را مدیریت کنند.
احد جمالی به ظرفیت استان یک درصدی کهگیلویه و بویراحمد در حوزه آب، جنگل و منابع طبیعی اشاره کرد و یادآور شد: ۷۵ درصد استان جنگل است و آن تعدادی که جنگل نیست زمین مستعد کشاورزی برای مردمی است که از این راه ارتزاق می‌کنند.

این مسوول عنوان کرد: در استان فارس هنرستان‌های زیاد کشاورزی وجود دارد و پیشرفت خوبی هم حاصل شده اما نبود این هنرستان در استانی مانند کهگیلویه و بویراحمد یک خلاء بزرگ است.

طبق تاکید شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد مقرر شد سازمان جهادکشاورزی تا شنبه آینده سازمان نظام مهندسی را جابجا کند یا که هنرستان در جهاد شهرستان مستقر شود در غیر اینصورت با توجه به صنفی بودن سازمان نظام مهندسی مکان مناسبی را اجاره کنند.

در ادامه این نشست هادی زارع‌پور د در خصوص اردوگاه شهید بهشتی این اداره‌کل واقع در خیابان آبشار گفت: شهرداری یاسوج در راستای طرح ساماندهی آبشار از آموزش و پرورش خواست که در اردوگاه شهید بهشتی عقب‌نشینی کند ما نیز این کار را انجام دادیم اما میراث فرهنگی و منابع طبیعی که در آبشار اردوگاه داشتند کاری انجام ندادند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اردوگاه شهید بهشتی تنها مکان تفریحی و تربیتی برای دانش‌آموزان است. وقتی ما در طرح ساماندهی آبشار عقب‌نشینی کردیم شهرداری یاسوج کاری انجام نداده که امیدوارم با پیگیری مسوولان استان ساماندهی آبشار یاسوج انجام شود.

احد جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: مصوبه طرح ساماندهی آبشار یاسوج آماده است و باید فورا اجرا شود تا دانش‌آموزان با فراغ بال بیشتری در این مکان فرهنگی کارهای تربیتی، فرهنگی و آموزی خود را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار