مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: انجمن اولیا و مربیان بازوان آموزش وپرورش هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: انجمن اولیا و مربیان بازوان آموزش وپرورش هستند و موجب تحقق تحولات گسترده ای در دستگاه تعلیم و تربیت می شوند.

کد مطلب: ۹۶۲۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: انجمن اولیا و مربیان بازوان آموزش وپرورش هستند

حمید رضا رخشانی ضمن گرامیداشت ایام هفته پیوند اولیا و مربیان و هفته تربیت بدنی و با اشاره به سند تحول بنیادین و زیرنظامهای آن و برنامه تدبیر در ابتدایی و برنامه تعالی در مقطع متوسطه، از آماده شدن مدارس برای تمرین زندگی دانش آموزان خبر داد.

او اظهار کرد: بچه ها در مدرسه باید همزیستی ،مهارت آموزی و در کنار هم بودن و برای هم بودن را آموزش ببینند و فراگیرند.

رخشانی خاطرنشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش مهارتهای علمی، حرفه ای و مهارتهای زندگی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: یکی از مهمترین مهارتها، مهارت گفتگو و گفتمان مسالمت آمیز است که می تواند همه انسانها را با افکار و ایده های مختلف کنار یکدیگر حفظ کند.

او با بیان اینکه در سند تحول بنیادین رکن انجمن اولیا و مربیان مهمترین و بالاترین جایگاه را داراست خاطرنشان کرد :سه ضلع اصلی تربیت و آموزش در دستگاه تعلیم وتربیت ،دانش آموز ،مدرسه و خانواده هستند که هر کدام در جایگاه خود نقش بسزائی دارند.

رخشانی نقش مدیر مدرسه را در سند تحول بنیادین بعنوان رهبر آموزشی بسیار مهم دانست.

او افزود: اولیا مطالبه گر ،مدیر و عوامل مدرسه را به تحرک و پویائی بیشتر وا می دارد و یقیننا موجب خروجی بهتر از مجموعه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: هماهنگی و همراهی بین خانواده و مدرسه، مسیر رشد، تعالی و پیشرفت دانش آموزان را فراهم می کند

رخشانی اظهار کرد: ارتباط دو سویه و تنگاتنگ خانه و مدرسه، زمینه ایجاد هم اندیشی و تغییرنگاه و باور به فلسفه وجودی کار تعلیم وتربیت را فراهم کرده و موجب ارتقاء سطح بینش و اندیشه دانش آموزان به پیرامون خود می شود.

وی بیان کرد: داشتن صداقت ،صراحت و قانونمداری زمینه ساز جامعه آرمانی، سرزمین آباد و سرافراز خواهد بود و موجب امید آفرینی در گستره بخشها و حوزه های مختلف می شود.

رخشانی افزود: یکی از مهمترین رسالتهای انجمن اولیا و مربیان مبحث آموزش خانواده است که در این زمینه با همکاری خوب مدارس 2هزارو 417 جلسه با حضور بیش از 128 هزارو 357 نفراین کلاسها برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار