داودی ها به سطح شهر می آیند

اصفهان (پانا) - مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در نمایشگاه و جشنواره ای که از 10 تا 20 آبان ماه در محور میانی باغ گل های اصفهان برگزار می شود، 30 هزار گلدان داودی در 200 نوع برای نمایش عموم عرضه خواهد شد.

کد مطلب: ۹۶۲۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
داودی ها به سطح شهر می آیند

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان فروغ مرتضایی نژاد با اشاره به برگزاری جشنواره گل های داودی در شهر اصفهان، اظهار کرد: گل های داودی مخصوص پاییز است و به دلیل تنوع رنگی زیادی که دارد می تواند در زمانی که درختان هنوز خزان زده نشده اند، صحنه های زیبایی برای شهر و شهروندان خلق کند.
وی ادامه داد: در نمایشگاهی که از 10 تا 20 آبان ماه در محور میانی باغ گل های شهر اصفهان برگزار می شود، 30 هزار گلدان داودی در 200 واریته و نوع برای نمایش عموم عرضه خواهد شد. ساعت برگزاری این نمایشگاه از 8 صبح تا 20 است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: این گونه ها در مرکز تحقیقات محمودآباد وابسته به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان پرورش یافته اند و در حال حاضر در این مرکز موفق به تولید 300 رقم گل داودی شده ایم.
وی با بیان اینکه از سال گذشته به دنبال گلدانی کردن گل های داودی و نمایش آنها برای شهروندان بودیم، گفت: در شهر نیز اقدام به کاشت گل های داودی کردیم چراکه گل های داودی، جزء گونه های مقاوم و با نیاز آبی کم است.
مرتضایی نژاد در مورد امکان خرید گل های داودی در نمایشگاه آتی، افزود: در نمایشگاه امسال امکان خرید و فروش وجود ندارد و امیدواریم در نمایشگاه سال آینده این ظرفیت با توجه به تولیدات مرکز تحقیقات محمودآباد فراهم شود.
وی بیان کرد: گل داودی جزء گل های با دوام و دائمی به شمار می رود و در راستای سیاست های ما برای جایگزینی گونه های مقاوم به جای گونه های با نیاز آبی فراوان تولید و عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار