استاندارسیستان وبلوچستان خواستار شد: لزوم نهادینه شدن فرهنگ ورزش بانوان در استان

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با حذف تفکرات غلط مردانه که مانع ورزش بانوان می شود، فرهنگ ورزش بانوان در استان نهادینه و گسترش یابد.

کد مطلب: ۹۶۲۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندارسیستان وبلوچستان خواستار شد: لزوم نهادینه شدن فرهنگ ورزش بانوان در استان

احمد علی‌موهبتی "استاندار" در دیدار با خانم مهین فرهادی زاد، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان که در استانداری انجام شد؛ با بیان اینکه تعداد اندکی از مردم استان اهل ورزش هستند و به دلایل زیادی هنوز ورزش در سبدخانوارهای استان جای خود را پیدا نکرده است، اظهار کرد: درمناطقی که تفکرات مردانه باعث محدودیت و مانع از ورزش کردن بانوان می‌شود باید با حذف این نوع تفکر غلط، فرهنگ ورزش بانوان در استان نهادینه شود.

او ادامه داد: طی سال های اخیر با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان به استان، دامنه ورزش از مرکز استان به شهر ها و روستاهای استان گسترش پیدا کرده است که با توجه به گستردگی و پراکندگی بالای استان، هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

استاندار با بیان اینکه به دلیل نبود کارخانه ها و بنگاه های مالی بزرگ، حمایت بخش خصوصی از هیئت ها و تیم های ورزشی استان ناچیز است، ابراز کرد: بسیاری از موفقیت‌های ورزشکاران استان بدون حمایت اسپانسر و با تلاش و تعصب ورزشکاران و مربیان به دست آمده است.

موهبتی گفت: در دولت تدبیر وامید به بانوان و جوانان نگاه ویژه‌ای صورت گرفته است به طوری که امروز یکی از معاونان استانداری از بانوان استان انتخاب شده‌است و جوانترین شهردار زن، جوان ترین بخشدار، جوان ترین فرماندار و جوان‌ترین مدیر شهرستانی ورزش و جوانان کشور در استان سیستان و بلوچستان منصوب شده اند.

او با ذکر این مطلب که در سطح استان ۱۱ فضای ورزشی اختصاصی ویژه بانوان داریم و ۳۶۴ فضای ورزشی دیگر هم به صورت مشترک برای بانوان مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: این فضاها عمدتاً در مرکز و برخی از شهرهای استان وجود دارد به طوری که تعدادی از شهرستان های استان فاقد فضای مشترک یا اختصاصی برای ورزش بانوان هستند.

استاندار در پایان با اشاره به اینکه ورزش موجب سلامتی وشادابی جامعه می‌شود، خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای احداث پارک بانوان در زاهدان و افزایش سرانه ورزشی برای بانوان در سطح استان شد .

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان هم در این دیدار بر افزایش تعداد جشنواره های ورزشی برای تقریب بیشتر بانوان استان به امر ورزش تاکید کرد.

خانم مهین فرهادی زاد اظهارکرد: در حوزه آموزش و فرهنگ سازی تلاش خواهیم کرد با تربیت مربی و داور از ظرفیت نیروهای استانی در مسابقات و لیگ های کشور استفاده شود.

او همچنین از دغدغه وزارت ورزش و جوانان به مشکلات ورزشی و فرهنگی جوانان و بانوان اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم بخشی از اعتبارات مورد نیاز زیرساخت ها و برنامه های فرهنگی و ورزشی استان را تامین کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار