معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس: 43 هزار و 750 دانش‌آموز فارس وارد شوراهای دانش‌آموزی می‌شوند

شیراز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس فارس همزمان با سراسر کشور در روز یکم آبان ماه خبر داد و افزود: امسال دانش‌آموزان سراسر فارس با حضور در این انتخابات 43 هزار و 750 نماینده و منتخب خود را برای ورود به شوراهای دانش‌آموزی برمی‌گزینند.

کد مطلب: ۹۶۲۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس: 43 هزار و 750 دانش‌آموز فارس وارد شوراهای دانش‌آموزی می‌شوند

جهانبخش بانشی در آستانه بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در فارس، در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به استثنای پایه اول و دوم ابتدایی در این انتخاب شرکت می‌کنند، گفت: این انتخابات در تمام مدارس برگزار و تعداد 5 هزار و 881 شورا در فارس تشکیل خواهد شد.

او مهمترین تفاوت انتخابات امسال را الکترونیکی بودن آن دانست و گفت: ابتکاری که امسال در زمینه انتخابات شوراهای دانش‌آموزی انجام گرفته است برگزاری این انتخابات به صورت الکترونیکی در تعدادی از مدارس استان‌ است تا دانش‌آموزان با یکی از کاربردهای علم و فناوری و نقش آنان در مسائل اجتماعی آشنا شوند.

او با اشاره به اینکه یکی از وظایف و رسالت‌های آموزش و پرورش، تربیت اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است و در سند تحول بنیادین به خوبی از آن یاد شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور دموکراتیک و با نظر موثر مردم در تمام صحنه‌های اجتماعی اداره می‌شود، انتخابات شوراها از جمله کمتر فعالیت‌هایی است که تربیت سیاسی، اجتماعی را به خوبی به دانش‎آموزان می‎آموزد و دانش‌آموز را برای پذیرش نقش‌های اجتماعی و نقش‌پذیری در جامعه و مدرسه مهیا می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس از مدیران مدارس خواست تا زمینه مشارکت و رقابت حداکثری را برای دانش‌آموزان فراهم کنند تا دانش‌آموزان علاقمند بتوانند به راحتی در این انتخابات شرکت کنند و از قِبَل برگزاری انتخابات شورای دانش‌آموزی یک شور و نشاط و پویایی و تحرک و سرزندگی در مدارس به وجود بیاید و در سایر ارکان مدرسه نمود پیدا کند .

بانشی در ادامه از دانش‌آموزان نیز خواست تا این فرصت را مغتنم بشمارند و در تشکیل این شورا کاندید شوند و خود آنان با نوع کار و فعالیت و برنامه‌ریزی دقیقی که خواهند داشت به معلمان و مدیران ثابت کنند که این شورا این قابلیت و استعداد و ظرفیت را دارد که یک نقش تاثیرگذار در مدرسه داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس معتقد است که این خود دانش‌آموزان هستند که می‌توانند جایگاه شورای‌دانش‌آموزی را ارتقا دهند و مهم بودن جایگاه ارزشمند این شورا را اثبات کنند.

او با اشاره به اینکه امسال برای ایجاد تحرک و پویای در بین دانش آموزان، سازماندهی جدیدی شکل گرفته، اظهار کرد: ۱۸ انجمن طرح‌ریزی و محتوایی جهت فعالیت‌های این انجمن‌ها تدوین شده است و بنا است ان شا الله در چارچوب این ۱۸ انجمن مسئولیت‌ها و فوق برنامه‌هایی زیادی بر عهده شورای دانش‌آموزی واگذار شود. ازجمله؛ یادواره شهدای دانش آموز با نام لاله‌های روشن، حمایت از کالای ایرانی، زندگی به سبک روح الله(آیینه زمان) تدوین بیانیه گام دوم انقلاب و فعال شدن انجمن‌های ۱۸ گانه در قالب طرح‌‌های جدید.

بانشی تاکید کرد: شورای دانش‌آموزی یک نهاد برآمده از رای و نظر دانش‌آموزان است که به عواطف، نیازها، سلایق و علایق دانش‌آموزان یک نگاه دقیق دارد و جزء ارکان مدرسه محسوب می‌شود به طوریکه رئیس شورای دانش‌آموزی در جلسات مدرسه عضو است و در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دارد و تصمیمات مدرسه با حضور نماینده دانش‌آموزان گرفته می‌شود .

به گفته‌ی بانشی، 313 هزار 344 نفر دانش‌آموز دختر و 243 هزار و 696 دانش‌آموز پسر در فارس حائز شرایط رای دادن در بیست و دومین دوره انتخابات دانش‌آموزی هستند که در بیش از 5 هزار و 880 مدرسه در فارس در این انتخابات شرکت می‌کنند و از بین 137 هزار و 358 داوطلب و نامزد انتخابات تعداد 43 هزار و 750 نفر منتخب خود را برمی‌گزینند.

شوراهای دانش آموزی در تمام آموزشگاه‌ها اعم از دبیرستان‌ها و هنرستان‌ها و مراکزپیش دانشگاهی تشکیل می‌گردد و انتخابات بصورت هماهنگ هرسال تحصیلی با پیام وزیر آموزش وپرورش برگزار می‌شود. ودانش آموزان علاقمند به عضویت درشورا باید حداقل ۱۵ روز قبل از انتخابات خودرا کاندیدا نموده و در دفتر مدرسه ثبت نام نمایند و مدیر موظف است با همکاری شورای مدرسه و مربیان پرورشی اسامی کاندیداهای نهایی را از طریق نصب در تابلو اعلانات مدرسه و اعلام در مراسم آغازین به اطلاع دانش آموزان برساند و دانش آموزان می‌توانند به مدت یک هفته پیرامون دیدگاه‌ها نظرات و برنامه‌های خود به تبلیغ بپردازنند.

شعار امسال انتخابات شورای دانش آموزی «شوراهای دانش آموزی، طلایه داران گام دوم انقلاب» تعیین شده است تا با استفاده از رهنمودهای رهبر معظّم انقلاب (مدظله العالی) این نوجوانان و جوانان در چله دوم انقلاب هر چه با شکوهتر در صحنه‌های اجتماعی ظهور و بروز داشته باشند.

انتخابات شوراهای دانش آموزی هر سال در راستای آماده سازی دانش آموزان برای مشارکت در آینده سیاسی کشور و تقویت حس مسئولیت پذیری در سطح مدارس برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار