سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

کمیته ویژه پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان با دستور وزیر تشکیل شده است

اهواز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با تقدیر از وزیر آموزش و پرورش برای تشکیل این کمیته اظهار کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش کمیته ویژه پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده و ابلاغ اعضای این کمیته نیز صادر شده است.

کد مطلب: ۹۶۲۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد
کمیته ویژه پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان با دستور وزیر تشکیل شده است

مهدی رفیعی دهکردی امروز در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: شروع سال تحصیلی جدید در استان خوزستان از شرایط خاصی برخوردار بود از این رو تیم های کارشناسی آموزش و پرورش در حوزه های نیروی انسانی و صدور ابلاغ وارد عمل شدند و در 23 شهریور ماه، 98 درصد از ابلاغ های همکاران صادر شد و سازمان دهی آنها به انجام رسید.

او افزود: در همین راستا 6 جلسه با روسای آموزش و پرورش استان، یکسری جلسات مستمر در ادارات مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان خوزستان، همچنین جلساتی با کلیه کارکنان حوزه نیروی انسانی در مرکز استان برگزار شد و این امر سبب شد که علی رغم مشکلات موجود، سامان دهی نیروی انسانی به موقع انجام شود و سال خوبی را شروع کنیم.

رفیعی دهکردی با تشکر از وزیر آموزش و پرورش جهت صدور دستور تشکیل کمیته ویژه پیگیری مسائل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: ابلاغ اعضای این کمیته در وزارت آموزش و پرورش صادر شده است و امیدواریم با فعالیت این اعضا شاهد رشد شاخص های آموزشی در استان خوزستان باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، استان خوزستان را یکی از استانهای مهم کشور دانست و خاطرنشان کرد: خوزستان دارای نقش تعیین کننده ای در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در کشور است و لازم است که برای رفع مشکلات موجود در این استان تلاش شود.

رفیعی گفت: در سال جاری بیش از 1 میلیون و 100 هزار دانش آموز در مدارس استان خوزستان در حال تحصیل هستند، در عین حال 8 هزار نیروی حق التدریس و 57 هزار معلم سازمان دهی شد و 5 هزار و 111 پرونده انتقالی نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: پرونده 1 هزار و 290 نفر از آموزشیاران نهضت سواد آموزی نیز که از سال 92 در آموزش و پرورش اشتغال داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و این افراد به صورت نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش جذب شدند.

اوگفت: 823 نیروی پیش دبستانی و حق التدریس ناپیوسته نیز که تاسال 91 در آموزش و پرورش مشغول به خدمت بودند، بر اساس قانون در آموزش و پرورش به صورت نیروی حق التدریس به کار گیری شدند و یک هزار نفر نیز از طریق ماده 28 در آموزش و پرورش استخدام شدند.

رفیعی دهکردی افزود: همچنین در سال تحصیلی جدید 1 هزار و 950 نفر در آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته شدند که رسیدگی به پرونده آنان نیز انجام شد.

اوبا اشاره به اینکه در آموزش و پرورش خوزستان ماه آبان به کیفیت بخشی اختصاص داده شده است، اضافه کرد: پس از پایان یافتن مهرماه، توجه به کیفیت بخشی و توازن نیروی انسانی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا کمبودهای لازم در توزیع نیروی انسانی برطرف شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان همچنین به تعمیر، تجهیز و بازسازی مدارس سیل زده در استان اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی 860 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد تومان در استان خوزستان به بهره برداری رسید و تلاش شد که بخش زیادی از مدارسی که در جریان پدیده سیل مورد آسیب قرار گرفته بودند تعمیر و تجهیز شوند و برای استفاده در اختیار دانش آموزان قرار بگیرند.

رفیعی دهکردی نیز. با اشاره به اینکه طرح ملی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان سه سال پیاپی است که در استان خوزستان اجرایی می شود، گفت: در سال تحصیلی جاری 1 هزار و 351 مدرسه در استان خوزستان مجری طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان هستند و امیدوار هستیم دستگاه های اجرایی که باید در این طرح مشارکت کنند، اجرای طرح نماد در آموزش و پرورش خوزستان را مورد حمایت قرار دهند.

در این جلسه با کلیات طرح تغییر کاربری املاک آموزش و پرورش و تخلیه ساختمان ها و فضاهای مورد نیاز آموزش و پرورش که در اختیار دیگر دستگاه های اجرایی قرار دارد، موافقت شد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار