فاطمه مهاجرانی: مدارس تیزهوشان تنها درساحت علمی خلاصه نشود

تهران (پانا) - رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش گفت که مدارس تیزهوشان نباید تنها درساحت علمی خلاصه شود بلکه توجه به تمامی ساحت‌های ششگانه تعلیم وتربیت بسیار ضرورت دارد.

کد مطلب: ۹۶۲۵۹۸
لینک کوتاه کپی شد
فاطمه مهاجرانی:  مدارس تیزهوشان تنها درساحت علمی خلاصه نشود

به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی عصر یکشنبه درمراسم بهره برداری از آموزشگاه ۱۲ کلاسه میناب افزود: باید همزمان با داشتن بینش علمی افرادی متفکر و خلاق را در مدارس تیزهوشان تربیت کرد که برای دستیابی به این امر علاوه بر توجه به ساحت علمی باید چگونه تفکرکردن و نظم فکری را نیز به دانش آموز یاد داد.

وی بیان داشت: دانش آموزان همچون مسوولان باید مسوولیت پذیر باشند و به وظیفه خود در پرداختن به بعدهای مختلف تربیتی از جمله ساحت علمی، اعتقادی، اقتصادی، محیط زیست، سیاسی و غیره، تلاش کنند.

این مسوول در وزارت آموزش وپرورش اظهارداشت: در مدارس تیزهوشان تنها بدنبال تربیت دانش آموزان «تست زن» نیستیم بلکه باید دانش آموزانی خلاق و متفکر را تربیت کرد تا یاد بگیرند از آنچه فراگرفته به عنوان یک شهروند بخشنده و مسوولیت پذیر به دیگران ببخشد.

مهاجرانی گفت: دانش آموزان مدارس سمپاد از نخبه‌های جامعه هستند که باید یاد بگیرند درست بیاندیشند، کارآمد باشند و خلاقیت را در جامعه آینده ترویج دهند.

مهاجرانی همچنین با اشاره به ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه تیزهوشان میناب توسط خیران در صنایع غرب هرمزگان ادامه داد: خیران مدرسه ساز واژه گذشت از آنچه دارند را بخوبی معنا بخشیدند و در مسیر سخت «تربیت شهروند کارآمد برای فردایی روشن»، همراه دستگاه تعلیم و تربیت هستند.

وی گفت: این گذشت خیران از آنچه دوست دارند، می‌تواند نکته آموزنده مناسبی برای دانش آموزانی باشد که بعنوان مسوول، آینده کشور را رقم خواهند زد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار