مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

۸ درصد از هزینه‌های سازمان بیمه سلامت کاهش یافت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با اقدامات انجام شده برای اولین بار در طول ۲۴ سال گذشته و با توجه به مشکلاتی مانند تورم و تحریم، ۸ درصد از هزینه‌های سازمان بیمه سلامت با انجام مدیریت منابع کاهش یافت.

کد مطلب: ۹۶۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۸ درصد از هزینه‌های سازمان بیمه سلامت کاهش یافت

به گزارش سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی روز یکشنبه در مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران افزود: حمایت سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد در منظم شدن پرداختی‌های سازمان بیمه سلامت جای تشکر دارد و امیدواریم همانند گذشته حمایت تداوم داشته باشد تا بتوانیم در سایه نظم پرداختی‌ها، مدیریت هزینه‌ها را نیز ادامه دهیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: استقرار سازمان الکترونیک در سازمان بیمه سلامت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا برای انجام بسیاری از اقدامات ضرورت تسریع در استقرار سازمان الکترونیک وجود دارد و پیشرفت خوبی هم در این حوزه داشته‌ایم. استقرار و توسعه سامانه تایید خدمت از دیگر اقدامات قابل ذکر است. اجرای راهنمای بالینی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت بدون ساختار الکترونیکی قابل اجرا نیست و به همین دلیل با تمام توان خود را در این مسیر قرار دادیم.

موهبتی بیان کرد: بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده پیش ‌بینی می‌شد که سازمان بیمه سلامت در سال ۹۸ با ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی مواجه شود که به منظور جلوگیری از این مشکل اصلاحاتی را در برنامه‌های خود پیش بینی کردیم. مصارف این سازمان طی ۵ سال حدود ۱۲۰ درصد نسبت به منابع پیشی گرفته بود که با اقدامات انجام شده این چالش تا حدود زیادی رفع شد.

وی ادامه داد: هدفمند کردن یارانه بیمه درمان رایگان به سمت گروه‌های نیازمند از جمله اقدامات در راستای مدیریت منابع است. ۳۴ میلیون نفر از بیمه‌شدگان سازمان از بیمه رایگان برخوردار بودند که به منظور هدفمند کردن این صندوق با محدودیت مراجعه بیمه شدگان رایگان به بخش خصوصی توانستیم به نوعی ارزیابی وسع را محقق کنیم، به طوری که با این اقدام ۴۴ درصد از بار مراجعات به بخش دولتی و ۲۲ درصد هزینه‌ها کاهش یافت.

مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان بیمه سلامت ایران به منظور بررسی عملکرد هیات مدیره و صورت‌های مالی سازمان مربوط به سال مالی ۹۷ با حضور نمایندگان اعضای مجمع عمومی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی، مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاون h ن و مدیران ستادی سازمان بیمه سلامت ایران برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار