بازنشر دو کتاب شِل سیلور استاین در کانون

تهران (پانا) - دو کتاب «لافکادیو» و «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» هردو از شِل سیلور استاین به ترتیب با ترجمه‌ی حمید احمدی و رضی هیرمندی برای یازدهمین نوبت از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازنشر شد.

کد مطلب: ۹۶۲۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بازنشر دو کتاب شِل سیلور استاین در کانون

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، «لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد» درون‌مایه‌ای اجتماعی و روان‌شناسی را با زبان طنز بیان می‌کند و «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» پر از نشانه‌هایی چون رنگ و مفاهیم عمیقی، چون دوستی است.

لافکادیو سالیان متمادی است مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و کتاب‌خوانان ایرانی نیز در طی این سال‌ها لافکادیو را یکی از برجسته‌ترین آثار استاین می‌دانند و داستان شیری را که شبیه انسان‌ها شد فراموش نکرده‌اند.

شِل سیلور استاین در این اثر ماندگار با زبانی طنز به طرح مساله‌ی از خودبیگانگی و کشف هویت پرداخته و آن را به یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های مطرح ادبیات کودک و نوجوان تبدیل کرده است.

هم‌چنین این نویسنده، شاعر و تصویرگر امریکایی در کتاب شعر «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» با واژه‌ها و چند خط ساده، اشعار، تصاویری زیبا و فضاهایی ساخته تا مثل هر طنز موفقی، مناظر ناشناخته‌ای را به مخاطب نشان ‌دهد.

استاین در این کتاب با خوانندگان اشعار خود گفت‌وگو می‌کند به گونه‌ای که ارتباط کلامی و اندیشه‌ی او به تمام سلول‌های وجود انسان لذت می‌بخشد.

انتشارات کانون برای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان امروز با آثار این هنرمند، این دو کتاب را با شمارگان ۲هزار و۵۰۰ نسخه باز نشرکرده است.

چاپ یازدهم «لافکادیو، شیری که جواب گلوله را با گلوله داد» برای گروه سنی بالای ۱۵ سال با قیمت ۱۱هزار تومان و «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» برای رده‌ی سنی بالای ۱۱ سال و و قیمت ۵هزار تومان منتشر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار