جمهوری آذربایجان و ایران شهرک صنعتی مشترک می‌سازند

اردبیل (پانا) - شهرک صنعتی مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در یک منطقه مشترک دو کشور ایجاد می‌شود.

کد مطلب: ۹۶۲۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
جمهوری آذربایجان و ایران شهرک صنعتی مشترک می‌سازند

استاندار اردبیل از مکان یابی شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان با حضور نیاز صفراف؛ معاون وزیر اقتصاد آذربایجان، تابش، معاون وزیر صمت ایران و کریمی، رئیس مجمع نمایندگان استان خبر داد.

اکبر بهنام‌جو در دیدار با هیئت جمهوری آذربایجان در گمرک بیله سوار گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک جزو موارد بسیار مهمی است که در فصل جدید تقویت ارتباط دو جانبه با کشور جمهوری آذربایجان در دستور کار قرار داریم.

او ادامه داد: امروز بازدید فشرده‌ای با حضور معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان از سه منطقه مرزی استان انجام دادیم و ما به طور رسمی مشخصات این سه منطقه را به طرف آذری ابلاغ می‌کنیم و طرف مقابل هم بعد از ارزیابی‌های که انجام می دهد، نظر خود را اعلام می‌کند.

استاندار اردبیل گفت: ما پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی را که در اختیار داریم همانند فاصله مکانی با راه‌های اصلی و راه‌آهن، اینترنت، برق و آب و همچنین معافیت‌های لازم که برای سرمایه‌گذاران در نظر داریم به طرف مقابل اعلام می‌کنیم.

بهنام‌جو افزود: در بحث انرژی مشکلی نداریم. در نزدیک سایت اول نیروگاه ۱۲۰۰ مگاواتی وجود دارد که نصف آن یعنی حدود ۶۰۰ مگاوات آزاد است و برای ایجاد شهرک صنعتی مشترک می‌توانیم از آن بهره ببریم.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین فرودگاه بین‌المللی اردبیل در مرکز استان همراه با اتوبان‌هایی که به مرکز استان متصل است مزیت خوبی برای این امر می‌تواند تلقی شود.

بهنام‌جو گفت: جمهوری آذربایجان نیز پتانسیل‌هایی را که ما اعلام می‌کنیم و مشخصات نقاط مرزی را بررسی کرده و نظر خود را اعلام می‌کند.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در هفته‌های آینده با سفر هیئت رسمی از جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان موضوع نهایی و با حضور دو رئیس جمهور ایجاد شهرک صنعتی مشترک نهایی می‌شود.

بهنام جو همچنین به ایجاد پایانه ریلی از محل تازه‌کند پارس‌آباد اشاره کرد و گفت: در بازدیدی که از جمهوری آذربایجان داشتیم و نشستی که با وزیر اقتصاد و رئیس راه آهن این کشور در معیت جهانگیرزاده سفیر ایران در این کشور انجام شد، توافق به عمل آمد که پایانه ریلی را ایجاد کنیم و ما منتظر بازدید طرف آذری بودیم که بعد از بازدید تفاهم‌نامه و قرارداد اصلی را امضا کنیم.

او افزود: ما در این مدت موافقت معاون رئیس‌جمهور و وزارتخانه‌های مربوطه را اخذ کردیم و راه آهن جمهوری اسلامی نیز به طور رسمی قرارداد طراحی را به ما ابلاغ کرد که ما سایت بارانداز ریلی را شروع کنیم که آن هم شروع شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار