سرمایه‌گذاری بهتر است یا پس‌انداز

تهران (پانا) - به‌گفته دکتری کار آفرینی، با در نظر گرفتن نبود ثبات اقتصادی کنونی، پس‌انداز راه حل مناسبی در مواجهه با نیازهای امروزی نیست و خانواده‌ها بهتر است وارد مرحله سرمایه‌گذاری شوند.

کد مطلب: ۹۶۲۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سرمایه‌گذاری بهتر است یا پس‌انداز

به‌گزارش ایسنا، محمد ناهید محمدی، شناسایی فرصت‌ها، کار تیمی و منابع را سه شاخصه اصلی موفقیت در کارآفرینی ذکر و اظهار کرد: در کارآفرینی متعهد بودن و خلاقیت بسیار تاثیرگذار است.

او بیان کرد: یک کارآفرین موفق باید بتواند ایده‌های خود را خلاقانه مطرح کند و برای اجرای آن برنامه کاری محرمانه داشته باشد.

این دکتری کارآفرینی عنوان کرد: در کردستان به‌ویژه برای زنان فرصتهای شغلی زیادی وجود دارد که اگر افراد بتوانند بر اساس علاقه خود منابع و فرصت‌ها را شناسایی کنند و وارد بازار کار شود، نه‌تنها نیازی به اخذ تسهیلات از بانک ندارند بلکه می‌توانند کارفرما نیز باشند.

او ادامه داد: شاخص‌های کارآفرینی و فرصت‌های شغلی زیادی در زمینه گردشگری و واردات و صادرات در استان کردستان وجود دارد و همچنین وجود مرز رسمی در بانه و مریوان نیز از جمله این فرصت‌ها به‌شمار می‌آید، اما متاسفانه این فرصت‌ها تا کنون نتوانسته زمینه کاهش بیکاری در استان را فراهم کند و حتی شاهد افزایش بیکاری بین فارغ‌التحصیلان نیز هستیم، این مشکلات گریبانگیر سراسر کشور است، اما در کردستان بیشتر دیده می‌شود.

این دکتری کارآفرینی اضافه کرد: شاخص بورس امسال در ایران وضعیت مطلوبی داشته و افرادی موفق بودند که پس انداز نکردند و وارد چرخه سرمایه‌گذاری در بورس شدند، چون ارزش پول کشور نسبت به ارزهای خارجی پایین آمده است مطمئنا پس‌انداز به ضرر افراد تمام می‌شود.

محمدی ادامه داد: کارآفرینانی موفق می‌شوند که دیدگاه مثبت, اعتماد به نفس بالا، حس کمک به هم نوع و صداقت در کار داشته باشند و مهم‌تر از همه اینها دقت و بحث آموزش است به این صورت که با توجه به علایق خود به‌دنبال آموزش به‌صورت آکادمیک یا تجربی توام با چشم انداز بلند مدت داشته باشند.

این دکتری کارآفرینی می‌گوید: کسی که بخواهد در این زمینه موفق باشد باید عمل‌گرا باشد، چرا که کارآفرینی امری اکتسابی است نه ذاتی و ژنتیکی.

او با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی امروز، خانواده‌ها حتما باید وارد سرمایه‌گذاری شوند بیان کرد: انواع بیکاری شامل ساختاری، اصطکاکی، ادواری و فصلی است که متاسفانه هر چهار نوع بیکاری در استان کردستان مشاهده می‌شود و لذا در چنین شرایطی، خانواده‌ها باید خودشان وارد عمل شوند.

محمدی با اشاره به‌وجود مشکلات دولتی برای ایجاد کارآفرینی عنوان کرد: مشکل اساسی برای گرفتن تسهیلات از بانک‌ها در استان کردستان بحث ضمانت است و با این وجود که پرونده تشکیل و طرح توجیهی نیز نوشته می‌شود، اما بانک‌ها و صندوق‌ها به‌دلیل نبود ضامن تسهیلات اعطا نمی‌کنند و افراد نمی‌توانند طرح‌های خود را به اجرا برسانند.

محمد ناهید محمدی به افرادی که وارد شغل دوم می‌شوند و علاقه‌مندند درآمد بیشتری داشته باشند توصیه می کند تا زمانی‌که شغل دوم که درآمد بیشتری دارد را به‌دست نیاوردند شغل اول را ترک نکنند.

او خاطرنشان کرد: رویدادهای کارآفرینی در بحث آموزش در دانشگاه ها و جهاددانشگاهی تاثیر بسیار مثبتی می‌تواند داشته باشد حتی پارک علم و فناوری در مواردی می‌توانند تسهیلات، مبالغی بلاعوض و مشاوره به افراد ارائه دهند.

این دکتری کارآفرینی یادآور شد: ما در بحث اشتغال 17 کارکرد در جامعه داریم که دو مولفه اقتصادی افزایش تولید و دستمزد فرد بر آن تاثیر دارند، افزایش تولید همانند مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و بزرگ موجب افزایش اشتغال در استان می‌شود و افراد و خانواده‌ها باید وارد حوزه تولید شوند چون مسئولین هم نمی‌توانند همه مشکلات اشتغال را حل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار