معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت هفته بهداشت روان

کرمانشاه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت هفته بهداشت روان خبرداد.

کد مطلب: ۹۶۲۴۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت هفته بهداشت روان

سید مجتبی موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ارتقای سلامت روان دانش‌آموزان گامی مؤثر در زمینه کمک به تحقق اهداف سند تحول بنیادین است.

وی خاطر‌نشان ساخت: دانش‌آموزان باید از فضاهای استرس‌زا در مدارس، خانه و اجتماع دور بوده تا به شکل هرچه بهتر و سازنده‌تر در مسیر رشد و خودشکوفایی، هم‌چنین به فعلیت رساندن استعداد های خود گام بردارند.

فردین منصوری سرپرست اداره مشاوره تربیتی آموزش و پرورش استان نیز ضمن خیر مقدم خدمت همکاران و گرامیداشت این ایام، بهداشت روانی را داشتن احساس آرامش و امنیت روان و به دور بودن از اضطراب، افسردگی و تعارض‌های مزمن روانی تعریف کرد واز اهمیت توجه به بعد روانی در کنار بعد جسمانی انسان سخن گفت.

در ادامه دکتر ابارقی مدرس کارگاه نیز با طبقه بندی اختلالات روانی در چهار دسته کلی عقب ماندگی ذهنی، اختلالات نوروتیک، اختلالات سایکوتیک و اختلالات شخصیت به ارائه توضیحاتی در رابطه با آن‌ها و رسم منحنی نرمال و تشریح عوامل زمینه ساز و تسریع کننده در زمینه حرکت از طیف سلامت روان به سمت طیف عدم سلامت روان و اختلالات روانی پرداخته و راهکارهایی در زمینه حفظ، بهبود و ارتقاء سلامت روان ارائه داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار