کار اخیری که انجام شد شاهکار و رزم مدرن اطلاعاتی سپاه بود

بوشهر(پانا)_ حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه موقت بوشهر در خطبه های نمازجمعه این هفته (26 مهر ماه): گفت : تقوا آثار و کارکردهای فراوانی دارد که قرآن کریم، خداوند متعال تأکیدات ویژه ای که بر مسأله تقوا دارد به جهت همان کارکردها و آثاری است که این پدیده می تواند هم در جان مؤمنین ایجاد کند و هم به طبع مؤمنین جامعه را پاکسازی کند از انحرافات و مفاسدی که در صورت عدم رعایت تقوا ، آشنا نبودن با تقوا می تواند ایجاد کند.

کد مطلب: ۹۶۲۲۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کار اخیری که انجام شد شاهکار و رزم مدرن اطلاعاتی سپاه بود

به گزارش روابط عمومی ستاد اقامه نماز جمعه بوشهر : متن کامل خطبه های نمازجمعه این هفته (26 مهر ماه): حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه موقت بوشهر به شرح ذیل است :

تقوا آثار و کارکردهای فراوانی دارد که قرآن کریم، خداوند متعال تأکیدات ویژه ای که بر مسأله تقوا دارد به جهت همان کارکردها و آثاری است که این پدیده می تواند هم در جان مؤمنین ایجاد کند و هم به طبع مؤمنین جامعه را پاکسازی کند از انحرافات و مفاسدی که در صورت عدم رعایت تقوا ، آشنا نبودن با تقوا می تواند ایجاد کند.

بیش از صد اثر و کارکرد برای تقوا بر شمرده شده از سوی دانشمندان اسلامی که یکی از آن آثار اتحاد و انسجام در جامعه است یعنی اگر در جامعه ای افراد مؤمن آن تقوا را بیشتر رعایت کنند اتحاد و انسجام و همدلی آن جامعه بیشتر می شود.

پروردگار متعال در قرآن کریم سوره آل عمران می فرماید:« یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَ لا تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَ أَنْتُمْ مُسْلِمُونَ» ای کسانی که ایمان آورده اید تقوا را به کمال در زندگی رعایت کنید، یعنی در همه جوانب که اگر انسان این گونه بود و به کمال تقوا رسید آن وقت یکی از کارکرد های او در آیه بعدی است که می فرماید:« اِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا» به ریسمان محکم الهی چنگ بزنید و متفرق نشوید و این آثاری است که در آیه قبل بیان شده یعنی اگر جامعه ایمانی که خطاب پروردگار این است که کسانی که ایمان آورده اید تقوا را پیشه کنید یعنی اگر جامعه ایمانی تقوا را رعایت کند آن وقت یک انسان با تقوا ، یک گروه با تقوا، یک جامعه با تقوا به دنبال اختلاف افکنی و تفرقه افکنی در جامعه ایمانی و اسلامی نخواهد بود بلکه به عکس این گروه ها و انسان ها تلاش می کنند هر چه بیشتر در جامعه اتحاد و همدلی ایجاد شود .

انسان مؤمن تمام تلاشش را به کار می گیرد تا در سایه تقوا مداری جامعه را متحد و منسجم کند.

این که در دستورات قرآن کریم مکرر از گناهانی نهی شده مثل غیبت و سوءظن به علت این است که اختلاف بین مؤمنین ایجاد نشود و همدلی و مهر و محبت بین مؤمنین باشد و انسان مؤمن این کارکرد تقوا را می داند و به دلیل فهم صحیح و ادراک درست از قرآن و روایات و دستورات پروردگار به خود اجازه نمی دهد به تفرقه و عدم اتحاد دامن بزند.

شما می بینید در بین اصحاب پیغمبر(ص) نژادهای مختلف ، انسان مؤمن و باتقوا نمی تواند قوم گرا باشد، گروه گرا باشد، نژاد پرست باشد. انسان با تقوا از نژاد پرستی دوری و اجتناب می کند، از قوم گرایی، اینکه این قوم برتر است یا این قوم برتر است اجتناب می کند. از گروه گرایی و اینکه تعصب خاصی نسبت به گروه خاصی داشته باشد اجتناب می کند.

این است که شما می بینید در بین اصحاب مکرم پیغمبر (ص) از اقوام و نژاد ها و ملیت های مختلف وجود دارد. از بلال حبشی نژاد سیاه وجود دارد تا صهیب رومی از روم وجود دارد در اصحاب پیغمبر تا سلمان فارسی هم در اصحاب ایشان وجود دارد و نژاد خاصی مطرح نیست.

پیغمبر (ص) اینچنین مدیریت کرد و القا کرد به مؤمنین کرد که اگر بخواهید با تقوا باشید اتحاد و انسجام وهمدلی را باید داشته باشید و نگاه نکنید به اینکه این شخص از چه قومی است، از چه نژاد و از چه ملیتی است و همین اتحاد و انسجام بود که دوره طلایی اسلامی را رقم زد و آن پیشرفت های علمی و شکوفایی هایی که در جامعه اسلامی رقم خورد از همین اتحاد و همدلی و انسجام بود.

ما باید به این سمت حرکت کنیم. مؤمنین ، مخصوصاً جامعه تشیع به این سمت دارد حرکت می کند و باید بیشتر از پیش هم به این سمت حرکت کنیم که روز به روز انسجام جامعه ایمانی، دینی و اسلامی با نژادها، قومیت ها و با گروه های مختلف این همدلی روز به روز شکوفاتر و بیشتر بشود.

خطبه دوم

گرامی می داریم یاد و خاطره همه شهیدان راه حقیقت و فضیلت که از سید الشهدا (ع) الگو گرفتند و در راه مکتب و اسلام ناب به شهادت رسیدند. شهیدان انقلاب اسلامی، شهیدان دفاع مقدس، شهیدان مدافع حرم و همه شهیدان سرافراز استان و شهرمان . همچنین گرامی می داریم شهدای عزیزی که این ایام مصادف با شهادت آنان است ، سردار شهید شوشتری، شهید وحدت که در 26 مهرماه سال 88 توسط تروریست های تکفیری به شهادت رسید، همچنین شهادت عالم مجاهد شهید سید مصطفی خمینی (ره) که در اول آبان به شهادت رسید .

اربعین حسینی را گرامی می داریم و تسلیت عرض می کنیم و محضر شما مؤمنین و متدینین.

مطالبی که صلاح دیدم در باره آن سخن بگویم در جمع شما ملت عزیز یکی اینکه از ضرورت های گام دوم انقلاب سپردن مسئولیت ها به جوانان است که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای بارها مخصوصاً در سخنان و پیام ها و بیانیه های اخیرشان بارها بر این نکته تأکید کرده اند.

مسئولین عزیز ما تردید به خود راه ندهند در استفاده از جوانان توانمند، لایق و شایسته. شور و نشاط و توانمندی و هوشمندی جوانان ، آرمان گرایی جوانان، خطر پذیری جوانان و شجاعت آنان در انجام امور باعث می شود هر جا کار به قشر جوان لایق و شایسته سپرده شده است همچنان که در دفاع مقدس همه عزیزان شاهد بوده اند که جوانان عزیز جنگ را به نوعی مدیریت و فرماندهی می کردند و چه پیروزی ها و موفقیت های عظیمی رقم زده اند.

به همین دلیل است که مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید کرده اند و امیدواریم که مسئولین عزیز این توصیه را جدی تر به کار بگیرند و تردیدی نداشته باشند که اگر از قشر جوان در سایه تجربه پیران و پیشکسوتان به خوبی استفاده کنند قطعاً جامعه ما رونق بیشتر و شکوفایی بیشتری خواهد داشت مخصوصاً که این پدیده در گام دوم انقلاب از ضروریات کار انقلاب است.

نکته دیگر شاهکار اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است در دستگیری سرشبکه شبکه های مجازی فاسد به ویژه شبکه ای مثل آمد نیوز که انصافاً قدرت اطلاعاتی و رزم مدرن اطلاعاتی سپاه و جمهوری اسلامی ایران را به دشمن نشان داد و در مقابل سیستم های اطلاعاتی دنیا و سرویس های پیچیده اطلاعاتی دنیا جوانان عزیز ما، سپاهیان عزیز ما دست برتر خود را نشان دادند، اقداماتی که فوق تصور دشمن است در کنار اقدامات پیشرفته نظامی در ساقط کردن پهباد فوق پیشرفته آمریکایی و در کنار کار اطلاعاتی پیچیده که اخیراً سپاه پاسداران کشف کرد در عملیات و طرح پیچیده ترور سردار عزیز ، سردار سلیمانی در کنار همه آن ها این اقدام اخیر سپاه پاسداران در واقع ضربه مهلکی بود بر پروژه نفوذ در جمهوری اسلامی.

در واقع شبکه ای که تروریسم رسانه ای را ایجاد کرده بود و گروه های فاسدی را که دور هم جمع کرده بود و مأموریت و مسئولیت اصلی آن ها ایجاد جنگ روانی و ادراکی در بین ملت عزیز ایران بود که در این دو الی سه سال اخیر شما شایعه سازی و شبهه سازی های فراوان را که می دیدید در جامعه ایجاد می شود و موج یأس و نفرت و بدبینی که گاهی اوقات ایجاد می شد و نمود فراوانی وقتی پیدا می کرد و به اغتشاشات دامن زده می شد و از اعتراضات قانونی و به حق قشر های مختلف سوء استفاده می شد در واقع مأموریت اصلی این شبکه های آمد نیوز بود.

کار اخیری که انجام شد در واقع شاهکار اطلاعاتی و رزم مدرن اطلاعاتی سپاه بود. با وجود سپر های حفاظتی فیزیکی و غیر فیزیکی و اطلاعاتی دشمن، سرویس های مختلف دشمن به ویژه سرویس های پیچیده اطلاعاتی فرانسه الحمدلله نیروهای عزیز ما توانستند همه آن شبکه ها را خنثی کنند و به نوعی نفوذ کنند و این کار بزرگ را انجام دهند.

البته اصل اساسی در اینجا دستگیری این شخص ساده لوح نیست بلکه مهم تر از آن دنباله ها و عناصر خود فروخته ای که چه در خارج از کشور و چه داخل کشور وجود داشتند و مسئولین نظام، مسئولین بزرگوار هم بر این مسأله تأکید دارند عده ای از داخل اطلاعاتی را که به این شبکه ها می دادند الحمدلله این پروژه نفوذ خنثی می شود با این کار و ما امیدواریم نهادهای دیگری که مرتبط با کار هستند کوتاهی نکنند و بتوانند تمام سرشاخه ها و عواملی که مرتبط با نفوذ بودند را شناسایی کنند و این شبکه را ان شاءالله منهدم کنند و خیانتکاران را به جزای اعمالشان برسانند.

نکته دیگر راهپیمایی عظیم اربعین که در واقع زمینه ساز شکل گیری امت واحده اسلامی است و درراستای ظهور این پدیده عظیم با تمام تلاش های دشمنان با همه اقداماتی که به کار گرفتند امروز ما می بینیم جمعیت زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین نه تنها امسال کمتر نشد با وجود اغتشاشاتی که ایجاد کردند و سعی کردند اختلاف ایجاد کنند بین ملت عراق و ملت های دیگر به ویژه ملت ایران همه آن توطئه ها خنثی شد و جمعیت نه تنها کمتر نشد بلکه دو برابر بلکه بیش از دو برابر ان شاءالله که عزیزان رفته اند و خود به چشم مشاهده کرده اند و این پدیده بی نظیر در واقع محبت آقا اباعبدالله الحسین (ع) و حب حسینی است که دل ها را دارد در تمام دنیا به مانند یک مغناطیس دارد جمع می کند.

این تأبیر بلند مقام معظم رهبری در چند سال قبل که فرمودند اربعین حسینی جاذبه و مغناطیسی است که دارد دل ها را جمع می کند و این الحمدلله اتفاق افتاده و روز به روز دارد پیشرفته تر می شود. از تمام ملیت های دنیا بر اساس حب الحسین یجمعنا که محبت امام حسین (ع) دارد آن ها را جمع می کند و تبدیل می کند به امت واحده اسلامی.

آن چیزی که در خطبه اول هم عرض کردم خدمت شما عزیزان بر اساس تقوا محوری یکی از ضروریت ها و مأموریت های مؤمنین ایجاد اتحاد، همدلی و انسجام در بین ملیت ها و اقوام مختلف است که این دارد در اربعین اتفاق می افتد و این موج عظیم دارد شکل می گیرد و تمرین مهمی است برای ظهور و مقدمه سازی برای ظهور.

تا اتحاد و انسجام و همدلی بین ملیت ها و اقوام مختلف اتفاق نیافتد ظهور اتفاق نمی افتد، تمدن نوین اسلامی اتفاق نمی افتد و اربعین حسینی، پیاده روی عظیم اربعین این ظرفیت را دارد و نشان داده است که ملیت های مختلف را می تواند همدلانه دور خود جمع بکند.

آیت عظمای الهی، تأبیر مقام معظم رهبری اربعین امروز آیت عظمای الهی و نشانه اراده پروردگار بر نصرت امت اسلامی و زمینه ساز تشکیل تمدن عظیم و نوین اسلامی است.

انسان مؤمن، جامعه مؤمن، مؤمنین باید همه توان خود را در مقابل دشمن بکار بگیرند که در آیه شریفه می فرماید :« وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم» بر اساس این آیه شریفه که هم در زمینه سلاح های دفاعی و نظامی کاربرد دارد و هم در ایجاد انسجام و وحدت و همدلی بین اقوام و ملل مختلف.

اتفاقاً رهبر عزیز انقلاب یکی از مصادیق این آیه شریفه را همین پیاده روی اربعین دانسته اند.

بر اساس روایاتی که داریم یکی از شرایط ظهور که ان شاءالله به زودی اتفاق می افتد اجتماع وفادارانه و همدلانه مؤمنین است بر عهد امامت. یعنی بر اساس عهد امامت ائمه اطهار جامعه مؤمنین باید انسجام و اتحاد و همدلی ایجاد پیدا بکند که الحمدلله با اجتماع محبت آمیزی که شما عزیزان رفتید و دیدید چه مهر و محبتی بین عراقی ها و ایرانی ها و دیگر کشور ها ایجاد شده که با همدلی و مهر و محبت هر چه دارند در اختیار هم قرار می دهند، از مواد غذایی که در اختیار هم قرار می دهند و در واقع مهر و محبت حسینی را نشان می دهند.

این اجتماع امروز شکل گرفته و امیواریم روز به روز شکوفایی بیشتری پیدا بکند که ما را برساند به جامعه ظهور.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار