دیدار معاون وزیر و مسئولین آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با همراهی مدیرکل امور شوراهای منطقه ای ؛ و مدیرکل آموزش و پرورش استان به اتفاق معاونین و مشاورین خود با آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار و گفتگو کردند.

کد مطلب: ۹۶۲۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار معاون وزیر و مسئولین آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام در زمینه مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار داشت : بیش از 2400 واحد آموزشی غیر دولتی ( معادل 21% کل مدارس ) در اصفهان وجود دارد و تعداد 170 هزار نفر دانش آموز ( معادل 14 % کل دانش آموزان ) در این مدارس مشغول تحصیل هستند ؛ و همچنین 7400 نفر در این مدارس مشغول به کار هستند .
وی با اشاره به کمکی که این مدارس و مراکز به مجموعه آموزش و پرورش استان می نمایند گفت : رویکرد ما توسعه این مدارس و مراکز است .
اعتدادی در بخش دیگر سخنانش به نقش شوراهای آموزش وپرورش در استان اشاره نمود و به بیان برخی از مصوبات این شورا در استان پرداخت .
در ادامه مجتبی زینی وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات خوبی که طی هفت ماه در آموزش و پرورش استان اصفهان در زمینه رفع مشکل کسری نیروی انسانی انجام شده با توجه به شرایط موجود آن را اقدامی بزرگ برشمرد.
وی در ادامه با بیان گزارشی از عملکرد فعالیت های پرورشی در مدارس غیر دولتی اظهار داشت : وضعیت حضور دانش آموزان مدارس غیر دولتی در اردوهای راهیان نور بسیار مناسب است.
زینی وند با اشاره به این موضوع که شوراهای آموزش و پرورش در سطح کشور در استان ها و مناطق برگزار می گردد، حضور ائمه محترم جمعه در جلسات آموزش و پرورش را تأثیرگذار دانست .
آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در این دیدار با حمایت از خدمات بخش خصوصی در کمک رسانی به فعالیت های دولت اظهار داشت: مدارس غیر دولتی کمک حال آموزش و پرورش هستند و می بایست نگاهی تعاملی بین دولت و بخش خصوصی وجود داشته باشد ، اما بحث نظارت بر این مدارس نیز باید مدنظر قرار گیرد .
وی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش و پرورش همگانی در جامعه آن را الزامی دانست و یکی از اهداف انقلاب اسلامی را اعتلای فرهنگ جامعه عنوان نمود و گفت : لازم است به شکل حکومتی در زمینه فراگیر شدن آموزش و پرورش به نحوی اقدام گردد تا هیچ فرد بی سوادی در جامعه وجود نداشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار